عبرت‌گیری از وقایع تاریخی شرط رشد است

یک کارشناس مذهبی با یادآوری اینکه پیوستگی اجتماعی زمانی به وجود می‌آید که پیوستگی با دین داشته باشیم، گفت: از کربلا و سایر وقایع تاریخی باید عبرت گرفت تا حرکت و رشد کنیم؛ به نحوی که هنگام عمل نیز مانند زمان اعلام تبعیت، تابع باشیم و مسیرمان در دوراهی‌ها تغییر نکند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر محسنی شامگاه گذشته _پنجشنبه بیست‌ویکم تیر_ در مراسم شب ششم محرم هیئت انصارالمهدی (عج) با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دغدغه‌ای که اهل بیت (ع) و قرآن برای ما ایجاد می‌کنند، سلامت دین است، اظهار کرد: این دغدغه بسیار اهمیت دارد چون حتی ممکن است در حین نماز خواندن بمیریم ولی سلامت دین ما کامل نباشد و یا با فتنه‌ها از مسیر دین خارج شویم.

وی با بیان اینکه علت اینکه ما دغدغه سلامت دین نداریم این است که امروزه دین ما کامل و استاندارد نیست، افزود: ما با سلیقه‌های خود خرافه‌هایی را وارد دین کرده‌ایم که این‌ها نه تنها خود باعث آسیب است بلکه باعث فتنه می‌شوند.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: شکرگزاری و ماندن با اهل بیت در شرایط و موقعیت‌های خوب، ساده است؛ مهم این است با تغییر موقعیت و هنگام امتحان و بلا نیز شکرگزار باشیم و کنار اهل بیت (ع) بمانیم.

حجت‌الاسلام محسنی با بیان اینکه مال را باید خرج جان و آبرو کرد و مال و جان و آبرو را نیز باید خرج دین کرد، عنوان کرد: انسان جوانمرد نسبت به دین خود بخیل است و دین خود را ارزان نمی‌فروشد.

وی با یادآوری اینکه پیوستگی اجتماعی زمانی به وجود می‌آید که پیوستگی با دین داشته باشیم، ادامه داد: از کربلا و سایر وقایع تاریخی باید عبرت گرفت تا حرکت و رشد کنیم؛ به نحوی که هنگام عمل نیز مانند زمان اعلام تبعیت، تابع باشیم و مسیرمان در دوراهی‌ها تغییر نکند.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه نباید دین را در محرم خلاصه کنیم، گفت: برای تبلیغ و تبیین صحیح دین نیاز است که با اخلاق درست و خوب رفتار کنیم

کد خبر 771313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.