استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری در جهت تامین منابع مالی پروژه‌ها

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: در شهر شیراز با استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری تامین منابع مالی پروژه‌ها صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، حمیدرضا اسماعیلی امروز_ پنج شنبه بیست و یکم تیر_ در ششمین نشست تخصصی سرمایه گذاری شهرداری شیراز که با عنوان ساز و کارهای مدیریت زمان و هزینه پروژه‌های سرمایه گذاری با حضور شهردار شیراز، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این نشست در ششمین دوره، نشان دهنده اینست که شهرداری هر فصل نشست تخصصی را با موضوعات خاص سرمایه گذاری برگزار کرده است.

وی با اشاره به عنوان این نشست، افزود: مدیریت زمان و هزینه می‌تواند در بهره وری، بررسی و عملکرد پروژه‌های اقتصادی نقشی مهم داشته باشد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز تصریح کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید در مدیریت شهری فعلی این بود که تلاش خود را بر این موضوع بگذاریم تا معادل بودجه سنواتی شهرداری، تحقق بودجه سرمایه گذاری داشته باشیم.

اسماعیلی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ بودجه شهرداری ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که در متمم به ۱۸ هزار میلیارد افزایش یافت و برای اولین بار در تاریخ شهرداری، بودجه سرمایه گذاری محقق شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری را مکلف کرد تا علاوه بر بودجه ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی، تکلیف سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی محقق شود و در سال جاری نیز شهرداری مکلف است تا مبلغ ۲۶ هزار تومان بودجه سرمایه گذاری را محقق کند و این موضوع نشان می‌دهد شهرداری، سرمایه گذاری را به عنوان اولویت اصلی خود مد نظر دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر شیراز همچنین این تکلیف را تدوین کرد تا شهرداری پنج پروژه بزرگ سرمایه گذاری با محوریت گردشگری را در دستور کار داشته باشد که امروز و همزمان با سال دوم فعالیت مدیریت شهری شیراز، پروژه گردشگری آکواریوم توسط سرمایه گذار در حال ساخت است و پروژه تله کابین قرار داد آن منعقد شده است و دو پروژه شهر بازی در دو نقطه از شهر شیراز به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود و پروژه باغ پرندگان به دلیل اقلیم خاص شیراز بررسی اجرای آن با حساسیت خاصی پیش می‌رود.

اسماعیلی تاکید کرد: یکی از منابعی که امروز به مدیریت شهری شیراز در تأمین منابع مالی پروژه‌ها کمک می‌کند تا پروژه‌های استانی و شهری به سرعت و در زمان مقرر اجرا شود استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری به وجود آمده است.

وی اظهار کرد: بهترین دوران طلایی در تأمین منابع مالی پروژه‌ها طی دو سال اخیر، دوره فعلی مدیریت شهری است که زبانزد خاص و عام است. این در حالی است که شهرداری شیراز نه تنها وام دریافت نکرد بلکه مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های این مجموعه با بانک شهر تسویه شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز اظهار کرد: در شهر شیراز با استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری تأمین منابع مالی پروژه‌ها صورت گرفت.

شهردار شیراز، نگاه گردشگری و سرمایه گذاری به این کلان شهر دارد

در ادامه این نشست همچنین محمدتقی تذروی نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: این نیاز محسوس است تا توسعه سرمایه گذاری در شهر شیراز را لمس کنیم.

وی افزود: امروز شورا، شهرداری و مجموعه دولت مردان استان و شهرداری‌های مناطق یازده گانه شیراز، معاونت‌ها و سایر سازمان‌های تابعه مدیریت شهری توانسته اند به یک هدف فکر کنند تا فضایی فراهم شود تا از ظرفیت سرمایه گذاران استفاده شود، اقدامی بزرگ است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه هر هدفی که پیش رو داشته ایم به نتیجه رسیده است، تصریح کرد: امروز شهر شیراز دارای شهرداری مقتدر است که نگاه گردشگری و سرمایه گذاری به این کلان شهر دارد و این موضوع برای شیراز بسیار حائز اهمیت است.

تذروی همچنین نوید داد؛ در آینده بسته‌های تکمیلی سرمایه گذاری در شیراز ارائه می‌شود که در کشور نمونه است تا سرمایه گذاران بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیریت زمان و تأمین هزینه پروژه‌ها دو رکن مهم در حوزه سرمایه گذاری است

در ادامه همچنین علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: تا به امروز پنج دوره نشست سرمایه گذاری برگزار شده است که در این نشست‌ها موانع، فرصت و ظرفیت‌های سرمایه گذاری شهر شیراز بررسی شد.

وی افزود: ششمین عنوان نشست تخصصی سرمایه گذاری مدیریت زمان و هزینه‌های پروژه‌های سرمایه گذاری است، موضوعی که شاید در اجرای پروژه‌های عمرانی اهمیت زیادی به آن داده نشده است. اما در سرمایه گذاری این موضوع اهمیت دو چندانی دارد که باید به آن توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: مطالبی که در پنج دوره گذشته مطرح شد مبنای تصمیم گیری و تصمیم سازی ما در کمیسیون‌های مختلف شورای شهر شیراز به ویژه کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری و مجموعه شهرداری بوده است.

اسکندری خاطر نشان کرد: یکی از ارکان اصلی مدیریت پروژه تأمین منابع مالی است، موضوعی که اگر اتفاق نیافتد عملاً منجر به عدم پاسخگویی به نیازها و نارضایتی خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع شهر پایدار اشاره کرد و ادامه داد: یکی از شاخصه‌های شهر پایدار، شاخصه اقتصادی است که این شهر علاوه بر تأمین منابع مالی پروژه‌ها، بستر را برای شهروندان در خصوص مشارکت فراهم کند.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: اگر امروز پروژه‌های پنج گانه گردشگری همچون پارک آبی، تله کابین، آکواریوم، باغ پرندگان با شرایط ویژه تعریف و مصوب شد در راستای توسعه گردشگری شهر شیراز است که یکی از منابع مالی پایدار برای شهر شیراز و نه فقط شهرداری است و امروز باید به این موضوع توجه جدی شود.

اسکندری اظهار کرد: در شهر شیراز اتفاقاتی که در حوزه سرمایه گذاری در حال رقم خوردن است مسیر را برای سایر کلان شهرها در این حوزه فراهم آورده است که از شیراز الگوبرداری کنند و این افتخار بزرگی برای ما است.

وی تصریح کرد: نشست تخصصی چهارم و پنجم سرمایه گذاری که با رویکرد شهر پایدار اقتصادی در سال گذشته برگزار شد، با عنوان تنوع بخشی به فرصت‌های سرمایه گذاری و مشارکت جمعی بود و هدف این بود تا از تعاریف پیش افتاده، فرصت‌های جدید برای سرمایه گذاری شهری خلق شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در مهر ماه سال جاری همایش بین المللی سرمایه گذاری به میزبانی شیراز برگزار می‌شود و این رویدادها می‌تواند به ما در راستای ساختن شهری زیباتر، پاکیزه‌تر، زیست پذیر کمک کند. چرا که مردم این شهر شایسته بهترین‌ها هستند.

کد خبر 771225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.