تخلیه و بارگیری ۱۴ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۱۴ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر یازده‌گانه استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، محمد شکیبی نسب صبح امروز _ پنجشنبه بیست و یکم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات شبانه‌روزی به فعالان اقتصادی در بنادر استان بوشهر، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۴ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر ۱۱ گانه استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

وی افزود: این میزان عملیات صادرات و واردات در بنادر استان بوشهر، ۲۵ درصد کل فعالیت‌های تخلیه و بارگیری بنادر در کشور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطرنشان کرد: میزان تخلیه و بارگیری محموله‌های نفتی در بنادر استان بوشهر در سه ماه نخست امسال ۲۴.۸ میلیون تن بوده است.

شکیبی نسب عنوان کرد: این میزان و تخلیه محموله‌های نفتی در بنادر استان بوشهر ۴.۶ درصد کل تخلیه و بارگیری مواد نفتی کشور است.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال ۲۷.۷ درصد صادرات دریایی کشور را به میزان ۷.۴ میلیون تن در بنادر استان بوشهر انجام شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در این مدت ۴۴۱ هزار تن ترانزیت از طریق بنادر استان بوشهر ثبت شده که ۱۲.۸ درصد کل ترانزیت دریایی در بنادر کشور است.

شکیبی نسب اضافه کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر را یک میلیون و ۷۲۸ هزار تن اعلام و بیان کرد: این میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر نسبت به سه ماه مشابه سال قبل ۷۷ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به اجرا طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین، با تکمیل طرح‌های زیربنایی از جمله ساخت پایانه‌ها و زیرساخت‌های بندری تا پایان امسال تحول مهمی در عرصه تخلیه و بارگیری کالا و تردد کشتی‌های تجاری با ظرفیت بالا انجام می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 771182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.