اطلاعات سامانه‌های پرسنلی در شهرداری کرج دارای خطاهای فاحش است

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: به‌رغم تذکرات متعدد اطلاعات سامانه‌های پرسنلی، فرایندهای مربوطه در شهرداری کرج دارای خطاهای فاحشی است که مسئولیت آن بر عهده شهردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی حاجی قاسمی، شب گذشته _چهارشنبه بیستم تیر_ در نطق پیش از دستور یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با ارائه مستندات و طی تذکری به شهردار، اظهار کرد: نبود اطلاعات صحیح در سامانه کارکنان شهرداری کرج از مواردی است که از ابتدا مشاهده و تذکر داده شده است.

وی با اشاره به محاسبه نکردن سیستمی ساعت کارکرد و حضور و غیاب کارکنان، افزود: آمار کارکنان بر اساس نوع شرکت موجود نیست و پرونده افراد قطع همکاری غیرفعال نشده و حتی محل خدمت صحیح در پرونده وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: برخلاف رویه مرسوم که چند دهه در همه سازمان‌های دولتی و عمومی جاری است، کارکرد به صورت سیستمی محاسبه نمی‌شود و همه اطلاعات مستقل از ثبت تردد به صورت دستی در پایان ماه ثبت می‌شود.

حاجی قاسمی با انتقاد از پرداخت مؤلفه‌های دستی به برخی کارکنان، تاکید کرد: به دلیل محاسبه نکردن کارکرد توسط سامانه اطلس و کنترل نکردن شاخص سقف اضافه کار و شب‌کاری در سیستم اطلس و همتا، امکان پرداخت بابت هر مؤلفه به هر نفر از کارکنان وجود دارد که این پرداخت‌های غیرقانونی تنها افراد معدودی را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: بازنگری نکردن حقوق و کارکردها توسط اداره کل سرمایه انسانی، دریافت شب‌کاری توسط کارکنان اداری، محاسبه کارکردهای نادرست در اطلس برای کارکنان و دریافت حقوق خارج از عرف موارد غیرقانونی است که مسئولیت آن بر عهده شخص شهردار است.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: اصلاح اطلاعات پرونده‌های پرسنلی با مشارکت واحدهای اداری مناطق، اصلاح فرمول‌های شیفت در سامانه اطلس، اصلاح و بازنگری در شیفت کارکنان در تایم شیفت‌ها، ثبت کارکردها توسط امور اداری هر محل خدمت، محاسبه آیتم‌های سیستمی از جمله اضافه کاری، تعطیل کاری، شب‌کاری، نوبت کاری از تایم شیفت و به‌روزرسانی اطلاعات پرونده‌های پرسنلی از برنامه‌های پیشنهادی اجرایی در این خصوص به شهرداری کرج است که در گذشته نیز به صورت مفصل به شهردار ارائه شده است.

کد خبر 771145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین رسان نژاد IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    با سلام و تشکر از اطلاع رسانی سایت خوب شما همه خوب می دانیم اغلب کارهای شهرداری بدون حساب و کتاب انجام می شود. مثل تقاطع میدان جمهوری و مصادره معبر عمومی کنار شهرداری منطقه 9 و تبدیل آن به پارکینگ اختصاصی شهرداری و هزاران طرح غیر اصولی و مطالعه نشده