امر به معروف و نهی از منکر واجب عقلانی و جهانی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب عقلانی و جهانی است که در جامعه به خوبی برای مردم تبیین نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی فرخی عصر امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مؤثری در آگاهی بخشی بر عهده دارند و می‌توانند در قالب مصاحبه، گزارش و غیره در راستای آگاهی بخشی در سطح جامعه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امنیت رسانه باید به صورت کامل برقرار باشد، افزود: همچنین باید امنیت آبرویی مردم برقرار شود؛ امر به معروف و نهی از منکر دو واجب عقلانی و جهانی است که در جامعه به خوبی برای مردم تبیین نشده است.

حجت‌الاسلام فرخی ادامه داد: مسئولیت‌پذیری اجتماعی به این معناست که چه رفتاری داشته باشیم که خوبی‌ها را در جامعه گسترش و بدی‌ها کاهش یابد و این مهم در تمام ملل و ادیان مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر به مردم به خوبی معرفی شود، همه متوجه می‌شوند که یک عاملی است که کمبود و یا نبود آن آزار دهنده است و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را در جامعه افزایش می‌دهد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله جهانی است، خاطر نشان کرد: شاید نام آن متفاوت است و در دیگر کشورها به عنوان مسئولیت پذیری اجتماعی دنبال و شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام فرخی افزود: بدون گسترش روحیه مسئولیت‌پذیری اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر هیچ حکومتی نمی‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

وی ادامه داد: هرکسی که کاری کند یا ایده‌ای ارائه دهد که زندگی مردم منجر به رفاه شود، امر به معروف است و جلوی هر ضرری که گرفته شود، نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با بیان اینکه کار ستادهای امر به معروف، برقراری ارتباط میان مردم و مسئولان است گفت: در این زمینه اقدامات مؤثری انجام شده است.

حجت‌الاسلام فرخی اضافه کرد: امر به معروف به معنای خیرخواهی و انسان دوستی است که این مهم هرگز بدون آموزش صحیح، کامل و فراگیر در جامعه نهادینه نمی‌شود و نیاز به آموزش گسترده دارد.

وی از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ۹۰ دستگاه اجرایی، بانک‌ها و دانشگاه‌های شهرستان اراک خبر داد و گفت: این مهم به سایر شهرستان‌های استان مرکزی هم ابلاغ شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی تاکید کرد: رسانه‌ها در آگاهی بخشی این مهم نقش مؤثری بر عهده دارند.

کد خبر 771075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.