اصفهان فردا نباید بدون توجه به اصفهان دیروز شکل گیرد/ طرح جامع شهر در مرحله تکمیل است

شهردار اصفهان با اشاره به ویژگی‌های تاریخی شهر اصفهان گفت: نباید اجازه ندهیم اصفهان فردا بدون توجه به اصفهان دیروز شکل گیرد، بلکه باید دیروز، حال و فردای اصفهان به‌درستی روایتگری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ در نشست «خیال کمر زرین» در خصوص بررسی یافته‌های باستان‌شناسی شهری گذر «کمر زرین»، اظهار کرد: با آغاز کار در شهرداری اصفهان، سه مأموریت صیانت از اصفهان دیروز، مواجهه درست با اصفهان امروز و ساخت اصفهان فردا را برای خود تعریف کردم.

وی ادامه داد: پیش از این در خصوص میراث تاریخی اصفهان دو برخورد افراطی و تفریطی نامناسب وجود داشت؛ برخی به هر بهانه‌ای از جمله توسعه، تیشه به ریشه هویت تاریخی خودمان می‌زدند و نگاه دیگر اجازه هر اقدامی به بهانه حفظ و فریز کردن بافت تاریخی بود.

شهردار اصفهان افزود: امروز نگاه سومی در قالب کاوش پهنه کمرزرین به‌وجود آمده است و آن قرار دادن هویت تاریخی در برابر مردم است و باید بدانیم رؤیا پردازی برای اصفهان فردا بدون توجه به دیروز ما را به خطا می‌اندازد.

وی بیان داشت: امروز در حال تکمیل طرح جامع اصفهان هستیم و لازم است با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان متخصص کمک کنیم با رعایت ملاحظات طرح جامع درست رقم بخورد.

قاسم‌زاده تصریح کرد: نباید اجازه دهیم اصفهان فردا بدون توجه به اصفهان دیروز شکل گیرد، بلکه باید دیروز، حال و فردای اصفهان به‌درستی روایتگری شود.

وی ادامه داد: برای اولین بار مدیر بافت تاریخی در اصفهان ایجاد شد و هر اتفاقی در حوزه بافت تاریخی بخواهد شکل گیرد، از مسیر درست خود دنبال خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کشورها به‌دنبال خلق هویت برای خود هستند، گفت: کشورهای برای رسیدن به این هدف از دیگران سرقت ادبی و هنری می‌کنند، اما ما همچون ماهی در دریا از این فرصت‌ها به درستی استفاده نمی‌کنیم و قدر نعمت را نداریم، بنابراین باید تلاش کنیم حداقل ضربه‌ای به این بافت تاریخی شهر وارد نشود و با بهترین استفاده خوانش زیبایی از هویت تاریخی خود داشته باشیم.

کد خبر 771060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کرمانی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    جناب شهردار سلام برای چی ملکی که 30 ساله تجاری آن را گرفتید دو سه بار هزینه پیاده رو پل گرفتید حالا باز هزینه ورودی و پل میگیرید مگر مکان تجاری راه نمیخواد؟خ عاشق اصفهانی غربی