توسعه باستان‌شناسی شهری مطالبه مردم از مدیران شهری باشد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با بیان اینکه بستر باستان‌شناسی تاریخی بهترین و زیباترین فرصت در جنگ روایت‌ها است، گفت: توسعه باستان‌شناسی شهری مطالبه مردم از مدیران شهری باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدعلی ایزدخواستی امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ در نشست «خیال کمر زرین» در خصوص بررسی یافته‌های باستان‌شناسی شهری گذر «کمر زرین»، اظهار کرد: لازم است در این مراسم از اداره میراث فرهنگی، پژوهشگاه باستان‌شناسی و همه دستگاه‌ها و افرادی که در کاوش محور کمر زرین همکاری داشتند، تشکر کنم.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل قدرت در دنیای معاصر روایت است، ادامه داد: امروز در دوران جنگ روایت‌ها قرار داریم و هر کسی تلاش می‌کند برداشت و روایت خود را در جهان گسترش دهد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان افزود: مهمترین عامل قدرت شهرها روایت‌های خوب و خوب بیان کردن هویت و شخصیت شهر است و اگر این دو انجام شد مشکلات ما کاهش پیدا می‌کند، نخبگان فرار نمی‌کنند، افراد مهاجرت نمی‌کنند، بلکه می‌مانند و شهر هویت‌بخش خود را می‌سازند و حتی مهاجرت معکوس شکل می‌گیرد.

ایزدخواستی تصریح کرد: شهرهایی که افراد را جذب می‌کنند، هم روایت‌های خود را پیدا کرده‌اند و هم در کالبد شهری به درستی و زیبایی روایت می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی از سایت کمرزرین صحبت می‌کنیم در واقع شفاف‌ترین نوع روایت بعد از هزار سال را برای مردم عصر حاضر بیان می‌کنیم و این روایت بهترین نوع روایت ملموس است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: کارگاه سه‌روزه «خیال کمر زرین» تلاش کرد بهترین و زیباترین پیام برای کمرزرین پیدا کند و نحوه خوانش آن را توسط خودمان پیدا و ارائه کند.

ایزدخواستی خاطر نشان کرد: گذر کمرزرین سرآغاز کاوش‌هایی است که در این پهنه انجام خواهد شد و لازم است شهروندان این مسئله را از مدیران شهری مطالبه‌گری کنند و بدانیم اصفهان این شهر هزار قصه با این سایت‌های کاوشگری قدرتمندتر خواهد شد.

کد خبر 771056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.