لزوم تعیین‌تکلیف عمر شورای ششم شهرها تا پایان تابستان

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعیین تکلیف چهارساله یا هفت‌ساله بودن عمر شورای اسلامی شهرها در دوره ششم باید تا پایان تابستان سال جاری مشخص شود.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره زمان برگزاری انتخابات شوراها و افزایش یا کاهش طول عمر شوراها برای برگزاری هم‌زمان انتخابات آن‌ها با ریاست‌جمهوری اظهار کرد: موضوعی که اهمیت دارد، مباحث مالی است، به احتمال زیاد شرایط شهرها با یکدیگر متفاوت است و باید در سطح عالی کشور نقد و بررسی لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه اضافه شدن سال‌های این دوره شورای اسلامی شهر مزایا و معایبی دارد، افزود: مزایا و معایب باید در کنار هم مورد بحث و بررسی قرار گیرد، سپس دولت و مجلس نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تعیین تکلیف چهارساله یا هفت‌ساله بودن عمر شورای اسلامی شهرها در دوره ششم باید تا پایان تابستان سال جاری مشخص شود، گفت: اگر این تیم ماندگار باشد، باید بداند که یک دوره چهارساله دارد، برنامه‌های میان‌مدت بنویسد و ارزیابی لازم صورت گیرد.

نباتی‌نژاد ادامه داد: اگر قرار است عمر دوره ششم شورا در همان مدت چهار سال به پایان برسد، باید شورای ششم پرونده‌های خود را تکمیل و بر کارهای نیمه‌تمام تمرکز کند تا در ریل خدمت به مردم قرار گیرد و در نهایت کسانی که علاقه‌مند هستند، وارد انتخابات شوند، چند ماه زمان برای بررسی و ارزیابی میدان انتخابات فرصت داشته باشند.

وی تصریح کرد: مجلس قانون را تعریف و دوره سه ساله را نیز شورای نگهبان تأیید کرده است، اما اگر قرار باشد این اصلاحیه انجام بگیرد، باید سریع‌تر از زمان‌بندی انتخابات وزارت کشور انجام شود.

کد خبر 771052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.