گرمازدگی، مهم‌ترین دغدغه‌ مراسم اربعین امسال است

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تأکید بر آمادگی کامل همه دستگاه‌های استان جهت میزبانی از زوار ابا عبدالله الحسین (ع) در اربعین امسال، گفت: گرمازدگی از مهم‌ترین دغدغه‌های مراسم اربعین امسال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مسعود قلعه سفیدی امروز _ چهارشنبه بیستم تیر _ در جلسه شورای سیاست‌گذاری سلامت و کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی (ع) و کارگروه پدافند زیستی، اظهار کرد: ️ اربعین موضوع جهان اسلام است و باید نگاه ویژه‌ای همه ما به آن داشته باشیم و همانند سال‌های قبل تمامی سیستم‌ها و دستگاه‌ها باید آمادگی کامل داشته باشند که ان‌شاءالله میزبان خوبی برای زوار باشیم.

وی ادامه داد: ️کرمانشاه دروازه ورود به کربلا است و خوشبختانه طی سال‌های اخیر اقدامات زیرساختی خوبی در استان انجام شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: ️موضوع بهداشت و درمان و امنیت در ایام اربعین جایگاه بالایی دارد و هرسال باید بهتر از سال گذشته باشد.

وی تصریح کرد: ️توجه به ترافیک و رفع مشکلات موجود در جاده‌های مسیر به ویژه کمربندی بیستون و ازدحام در ماهیدشت و حمیل باید مورد توجه قرار بگیرد.

قلعه‌سفیدی تصریح کرد: ️ امسال پیش‌بینی می‌شود ۲ میلیون زائر حسینی (ع) به استان بیایند و برنامه‌ریزی دقیقی باید در این راستا انجام شود.

وی گرمازدگی را از مهم‌ترین موضوعات مراسم اربعین امسال دانست و اضافه کرد: ️ امسال ۱۰ روز اربعین جلوتر است و پیش‌بینی شده گرمای هوا ۲۵ روز در ایام اربعین باشد و باید تمهیدات لازم جهت جلوگیری از گرمازدگی انجام شود.

رئیس اورژانس کرمانشاه خاطرنشان کرد: ️بیماری‌های مختلف، سگ‌های ولگرد، دفع زباله، توجه به بهداشت موکب‌ها، بهداشت آب و فاضلاب از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 771039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.