خطوط قرمز سیاست خارجه ایران/ تاکید منتخب ملت بر استمرار حمایت از مقاومت

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به نامه رئیس‌جمهور منتخب ملت به دبیرکل حزب‌الله لبنان و تاکید بر تداوم رویکرد مقاومت در سیاست خارجی دولت چهاردهم گفت: مسئله حمایت از فلسطین، حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت و جهادی خطوط کلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که بخش عمده‌ای از آن هم مرتبط با دولت‌ها نیست.

علی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با نامه مهم رئیس‌جمهور منتخب به دبیرکل حزب‌الله لبنان و تاکید بر تداوم رویکرد مقاومت در سیاست خارجی دولت چهاردهم، اظهار کرد: نامه مذکور این پیام را به دنیا مخابره کرد که تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در اختیار رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی اول و نیز بر اساس قانون اساسی بازنویسی شده سال ۶۸، رهبر انقلاب سیاست‌های کلی نظام از جمله سیاست خارجی را تعیین می‌کند و دولت هم مجری آن سیاست خارجی است.

حمایت از مقاومت یکی از خطوط اصلی سیاست خارجی ایران است

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: حمایت از جبهه مقاومت به‌عنوان یکی از خطوط اصلی سیاست خارجی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی از زمان حضرت امام خمینی (ره) مورد توجه بوده و مختص شخص حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله) نیست؛ به بیانی دیگر امام راحل این سیاست را بنیان‌گذاری کرد و در همان زمان بود که حزب‌الله لبنان شکل گرفت و بحث حمایت از فلسطین مطرح شد و این سیاست‌ها در زمان مقام معظم رهبری نیز استمرار و بسط پیدا کرد.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی قدرت اقتصادی، نظامی و منطقه‌ای ایران افزایش پیدا کرد، سیاست حمایت از مقاومت هم توسعه و بسط یافت.

تصورات غلط رسانه‌های خارجی درباره منتخب ملت ایران

عبدی با تاکید بر اینکه رسانه‌های خارجی تصورات غلطی را درباره سیاست‌های جمهوری اسلامی القا می‌کنند، گفت: این رسانه‌ها توقع دارند رئیس‌جمهور دولت چهاردهم بخواهد سیاست‌های معارضی را در پیش بگیرد، اما این تصور آن‌ها در ذات اشتباه است.

خطوط قرمز سیاست خارجه ایران/ تاکید منتخب ملت بر استمرار حمایت از مقاومت

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: البته نباید فراموش کرد که مسعود پزشکیان از ابتدا خود را اصولگرای اصلاح‌طلب معرفی کرد و تاکید داشت که مجری سیاست‌های نظام خواهد بود؛ او از همان ابتدا گفت که از خود برنامه‌ای ندارد و به‌لحاظ اقتصادی قرار است، برنامه هفتم را اجرا کند و به‌لحاظ کلی هم سیاست‌های مقام معظم رهبری مبتنی‌بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را اجرا خواهد کرد.

ساختار کلان حمایت از جبهه مقاومت برون‌دولتی است

وی تلاش رسانه‌های خارجی برای ایجاد تعارض سیاست‌های دولت جدید با نظام را بیهوده دانست و تاکید کرد: مسئله حمایت از فلسطین، حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت و جهادی خطوط کلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که بخش عمده‌ای از آن هم مرتبط با دولت‌ها نیست.

عبدی خاطرنشان کرد: ساختار کلان حمایت از جبهه مقاومت در جمهوری‌اسلامی در ساختار برون دولتی تعریف شده است و البته دولت نقش حمایت‌کننده و پشتیبانی‌کننده در سه حوزه پشتیبانی و اقتصادی، دیپلماسی و رسانه‌ای در این زمینه را بر عهده دارد.

کد خبر 771038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.