آستارا پیشانی ارائه خدمات سلامت‌محور در غرب گیلان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان آستارا خبر داد و گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا پیشانی ارائه خدمات سلامت‌محور به مردم در غرب استان بوده و نگاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این شهرستان مرزی ویژه است‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، عصر امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ نشست توسعه سلامت شهرستان مرزی آستارا با حضور محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ولی داداشی نماینده مردم شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی، هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسؤولان بهداشت و درمان آستارا در سالن اجلاس شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست مقوله بهداشت را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بندر مرزی آستارا با توجه به حضور گردشگران در شهرستان جدی گرفته شود.

وی با اشاره به شیوع پشه آئدس در اغلب شهرستان‌های گیلان، افزود: وجود این پشه در اغلب شهرستان‌های استان دیده شده اما هنوز زنجیره انتقال بیماری‌های منتقله آن شکل نگرفته و تحت کنترل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: ذخایر دارو و صنایع غذایی مکمل در آستارا مطلوب است و همه اقلام دارویی و مکمل‌ها در شهرستان وجود دارد.

آشوبی با اشاره به راه‌اندازی برخی از تجهیزات پزشکی در شهرستان آستارا، تصریح کرد: بهره‌وری صحیح و استاندارد از تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در سطح مرکز سلامت‌محور به ویژه بیمارستان‌ها ضروری است.

وی از تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان آستارا خبر داد و گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا پیشانی ارائه خدمات سلامت‌محور به مردم در غرب استان بوده و نگاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این شهرستان مرزی ویژه است‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ناکافی بودن سطح درآمدی کادر بهداشت و درمان، گفت: تلاش دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دولت بهبود وضعیت پرداخت‌ها و متناسب سازی آن با تورم است.

آشوبی با تاکید بر اهتمام و تلاش بیش از پیش مدافعان سلامت تا استقرار دولت منتخب، اضافه کرد: امروز وظیفه ما در برابر مردم تا استقرار دولت جدید دوچندان است و باید تلاش‌ها در ارائه خدمت به مردم مضاعف شود.

ولی داداشی، نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: دکتر آشوبی از مدیران توانمند و موفق وزارت بهداشت و همچنین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

وی با اشاره به کاهش مشکلات بهداشت درمان در آستارا، افزود: امروزه بسیاری از خدمات درمانی شهروندان اردبیل توسط بیمارستان شهید بهشتی آستارا ارائه می‌شود و باید این ارتباط ضمن تقویت، دوسویه باشد.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بعضی کمبودها در این شهرستان، تاکید کرد: لازم است در توزیع پزشکان متخصص آینده به شهرستان مرزی آستارا توجه جدی‌تری بشود.

داداشی بر ضرورت تجهیز مرکز درمانی لوندویل تاکید کرد و تحقق آن را در کاهش بار بیماری به مرکز شهرستان مؤثر دانست.

وی بر راه‌اندازی یک پایگاه جدید اورژانس شهری در آستارا و همچنین تخصیص پرستار کافی در مراکز سلامت‌محور این شهرستان تأکید کرد.

کد خبر 770983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.