تامین اعتبار زمینه اشتغال‌زایی ۲۰۰۰ نفر در حوزه ICT کرمانشاه را فراهم می‌کند

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: در صورت اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان به حوزه ICT در استان می‌توان در این حوزه برای ۲۰۰۰ نفر اشتغال‌زایی انجام داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیامک آزادی، ظهر امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ در مراسم روز ملی فناوری اطلاعات، از ظرفیت‌های عظیمی که در حوزه ICT وجود دارد یاد و اظهار کرد: این حوزه یکی از اولویت‌های اصلی برای توسعه اقتصادی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: امروزه شرایط در این حوزه به‌گونه‌ای شده است که حتی کسانی که سال‌ها در سایر حوزه‌ها از جمله حوزه پزشکی درس خوانده‌اند، برای کسب درآمد به سمت اقتصاد دیجیتال آمده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به اقبال ۶۰ درصدی دانش‌آموزانی که قصد انتخاب رشته دارند به سمت رشته علوم تجربی، خاطرنشان کرد: گاهی همین افراد بعد از چند سال تحصیل به حوزه ICT روی می‌آورند و این شرایط نشان می‌دهد نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی ما هنوز با واقعیت‌های بازار فاصله دارد.

آزادی دسترسی به بازارهای بین‌المللی حتی با وجود محدودیت ناشی از تحریم‌ها و حجم سرمایه‌گذاری پایین و در مقابل آن اشتغالزایی بالا را از مزایای اقتصاد دیجیتال و حوزه ICT دانست و عنوان کرد: در شرایطی که سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای ایجاد یک شغل پایدار بین ۱.۴ تا ۲ میلیارد تومان است، این عدد برای مشاغل حوزه ICT تقریباً یک‌چهارم است.

وی با بیان اینکه اکنون ۵۰۰۰ نفر در کرمانشاه در حوزه فناوری فعالند، گفت: این ظرفیت را داریم که در حوزه ICT دوهزار نفر دیگر را به زیست‌بوم فناوری استان اضافه کنیم و فعالان حوزه فناوری استان را به ۷۰۰۰ نفر افزایش دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه تاکید کرد: اگرچه در شرایط معمول ایجاد اشتغال برای این ۲۰۰۰ نفر نیازمند حدود ۴,۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است، اما این امکان را داریم که با یک‌چهارم این رقم یعنی حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان این افراد را در حوزه ICT مشغول به کار کنیم.

آزادی گفت: یک بسته حمایتی برای ایجاد اشتغال در این حوزه پیشنهاد می‌شود که در نظر گرفتن دو سال حمایت بیمه‌ای برای جذب نیرو در این حوزه از مهم‌ترین موارد آن است.

کد خبر 770972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.