سرانه فضای سبز بجنورد بالاتر از استاندارد کشوری است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: سرانه فضای کمربند سبز برای هر فرد در کشور به صورت استاندارد ۳۵ مترمربع است که این میزان در بجنورد به ۴۳ مترمربع رسیده است.

علی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی با بیان اینکه بجنورد ۹۹۷ هکتار فضای سبز در حوزه کمربند سبز ایجاد کرده است، اظهار کرد: سرانه مصوب کشور ۳۵ مترمربع به ازای هر نفر است در حالی که شهر بجنورد به ازای هر نفر، ۴۳ مترمربع سهم کمربند سبز دارد.

وی افزود: در بحث ایجاد فضاهای سبز شهری نیز برابر استانداردها هستیم و متوسط سرانه ۳۹ /۱۱ متر مربع محاسبه می‌شود در حالی که استانداردهای کشوری بین ۱۰ تا ۱۲ مترمربع بر اساس اقلیم منطقه تعیین شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد ادامه داد: در حوزه توسعه فضاهای سبز شهری، احداث سه پارک محله و دو پارک خطی در سال جاری در دست اجرا بوده که اقدامات زیرساختی آن در حال انجام است.

نوروزی ایجاد فضاهای سبز با محوریت توانمندسازی محلات کم برخوردار را از برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: احداث پارک محله در خیابان معراج، پارک خیابان رضوی، بلوار شهیدان امامی فرد بخشی از اقداماتی است که در توزیع عادلانه خدمات در این محلات به اجرا می‌رسد.

کد خبر 770954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.