خریداری ۵۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان سمنان

سرپرست تعاون روستایی استان سمنان گفت: تاکنون با اقدامات صورت گرفته توسط ۲۴ مرکز خرید مباشری حوزه تعاون روستایی استان، ۵۳ هزار تُن گندم از گندم‌کاران استان خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، قدرت‌الله ویسی، امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ در نشست استاندار سمنان با شورای معاونان و کارکنان اداره کل تعاون روستایی استان، اظهار کرد: در طی چند سال اخیر و در دولت مردمی سیزدهم، تلاش‌های خوبی در راستای توسعه کشاورزی و تجاری سازی محصولات کشاورزی روستایی انجام گرفته است.

وی افزود: سازماندهی روستاییان و کشاورزان و پشتیبانی از کشاورزان از جمله اهداف عالی اداره کل تعاون روستایی است.

سرپرست تعاون روستایی استان سمنان خاطرنشان کرد: تولید، جمع‌آوری و بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی در سطح استان در راستای ارتقای معیشت و وضعیت اقتصادی روستاییان و روستاها، از دیگر اهداف کاری تعاون روستایی در سطح استان است.

ویسی تصریح کرد: شبکه‌های تعاون روستایی استان تاکنون در بحث خرید توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی بسیار خوب درخشیدند.

وی ادامه داد: تاکنون با اقدامات صورت گرفته توسط ۲۴ مرکز خرید مباشری حوزه تعاون روستایی استان، ۵۳ هزار تُن گندم از گندم‌کاران استان خریداری شده است.

سرپرست تعاون روستایی استان سمنان گفت: کشت‌های قراردادی در راستایی حمایت از تولید و تحقق شعار سال از دیگر اولویت‌های کاری ما در سطح استان است؛ عقد قرارداد برای کشت قراردادی در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان منعقد شده که تاکنون کشت علوفه‌ای در هزار و ۲۰۰ هکتار، محقق شده است.

ویسی اظهار کرد: با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا بحث خرید تضمینی گندم با اقدامات مطلوب صورت گرفته، ۲۵ درصد نسبت به سال‌گذشته افزایش داشته باشد.

وی در پایان گفت: در سال‌جاری ۵۲۹ تن کلزا و ۶۷۰ تن کاملینا از کشاورزان شهرستان میامی در این استان خریداری شده است.

کد خبر 770905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.