تحقق ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان سنندج در سال گذشته

فرماندار سنندج گفت: سال گذشته تعهد شهرستان سنندج در ایجاد اشتغال برای ۴۷۵۱ نفر بود که بیشتر از این تعهد، محقق و برای ۵۵۹۴ نفر اشتغال ایجاد شد و ۱۱۷ درصد را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسکری امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ در کارگروه اشتغال شهرستان سنندج، اظهار کرد: اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه است و همه باید در این زمینه دین خود را ادا کنند.

وی با بیان اینکه وجود جوانان بیکار، آرامش خانواده‌ها را به هم می‌ریزد، افزود: از تمام مسئولان می‌خواهیم تا به‌طور ویژه در این بخش اقدام کرده و برنامه‌ها را دنبال کنند.

فرماندار سنندج تأکید کرد: در راستای ایجاد اشتغال، ضروری است که آسان‌کاری در ابلاغیه‌ها صورت گیرد، البته این آسان‌کاری باید در چارچوب قانون و در جهت رفع بیکاری و افزایش رضایت‌مندی مردم باشد.

عسکری با تقدیر از اقدامات بنیاد علوی در ایجاد اشتغال روستایی؛ از بخشداران خواست تا همکاری لازم را با این بنیاد به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به حاشیه‌های شهر به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان برنامه‌های مناسبی در زمینه آموزش و توانمندسازی افرادی که تسهیلات دریافت می‌کنند، دارند؛ خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوزها و توانمندسازی با بنیاد علوی شد.

فرماندار سنندج اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳، ۳۷ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات توسط دستگاه‌های مختلف به بانک‌های عامل معرفی شده و در حال پرداخت است.

عسکری گفت: تعهد شهرستان سنندج در سال جاری ایجاد ۵۰۶۰ فرصت شغلی بوده که تاکنون ۲۰ درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۹۷ درصد تسهیلات بخش مشاغل خانگی جذب و به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: تعهد شهرستان در ایجاد اشتغال برای ۴۷۵۱ نفر بود که بیشتر از تعهد، محقق و برای ۵۵۹۴ نفر اشتغال ایجاد شد که ۱۱۷ درصد از تعهد را شامل می‌شود.

فرماندار سنندج تاکید کرد: همه مسئولان باید با تمام توان در جهت ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در شهرستان سنندج تلاش کنند و با همکاری و همدلی، این مهم را محقق کنند.

کد خبر 770882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.