۳ فوتی و ۳ مصدوم در پی حوادث رانندگی و غرق‌شدگی در کرمانشاه

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: حوادث رانندگی و غرق شدگی در استان طی شبانه‌روز گذشته به فوت سه نفر منجر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مسعود قلعه‌سفیدی صبح امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ در جمع خبرنگاران از وقوع یک فقره تصادف فوتی بین دو خودروی سمند در محور اسلام‌آباد غرب خبر داد و اظهار کرد: ساعت ۷:۲۹ صبح امروز بر اثر تصادف در محور اسلام آبادغرب به پلدختر نرسیده به گردنه شاه بداغ، دو نفر فوت کردند و سه نفر مصدوم شدند.

وی افزود: مصدومان توسط آمبولانس‌های اورژانس و هلال‌احمر به بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب منتقل شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از غرق شدن یک نفر در دریاچه سد شیان خبر داد و خاطرنشان کرد: این حادثه عصر روز گذشته در پی شنا در منطقه غیرمجاز و خطرناک به موقع پیوست که مردی ۵۲ ساله در این سانحه جان باخت.

قلعه‌سفیدی اضافه کرد: غرق‌شدگی یکی از علت‌هایی مرگ و میر غیرعمدی است که به‌راحتی قابل پیشگیری است، تعطیلی مدارس و گرمای تابستان شرایطی را فراهم کرده است که افراد به ویژه قشر جوان و نوجوان با دیدن رودخانه، دریاچه و سایر مکان‌های پرآب شور و اشتیاق شنا کردن بیشتر می‌شود که خاطره تلخی به همراه دارد.

وی با تأکید بر آشنایی با فنون اولیه شنا، تاکید کرد: اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه‌زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است، چراکه شیرجه در آب‌های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد و ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق‌شدگی را افزایش می‌دهد.

کد خبر 770856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.