کودک‌کشی اسرائیل در غزه به روش غیرمستقیم + تصاویر

کارشناسان سازمان ملل می‌گویند که اسرائیل در حال اجرای کارزار قحطی هدفمند در غزه است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل، رژیم اسرائیل را به انجام یک کارزار هدفمند قحطی متهم کرده‌اند که منجر به مرگ کودکان در غزه شده است. ۱۰ کارشناس مستقل سازمان ملل روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند: «کارزار عمدی و هدفمند قحطی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین نوعی خشونت نسل‌کشی است و منجر به قحطی در سراسر غزه شده است.»

کودک‌کشی اسرائیل جنایتکار با گرسنگی دادن هدفمند غزه‌ای‌ها

هیئت دیپلماتیک رژیم اسرائیل در سازمان ملل در ژنو این بیانیه را رد کرد و کارشناسان را به گسترش اطلاعات نادرست و حمایت از تبلیغات گروه مقاومت حماس متهم کرد! مقامات بهداشتی غزه گفته‌اند که دست‌کم ۳۳ کودک بر اثر سوءتغذیه جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آن‌ها در شمال غزه بوده‌اند؛ جایی که تا همین اواخر با بار سنگین عملیات نظامی رژیم اسرائیل مواجه بود.

کودک‌کشی اسرائیل جنایتکار با گرسنگی دادن هدفمند غزه‌ای‌ها

در ماه‌های اخیر، تهاجم زمینی رژیم اسرائیل به جنوب غزه نیز گسترش یافته است و جریان کمک‌ها به غزه را در میان محدودیت‌های رژیم اسرائیل کاهش داده است؛ عجیب اینجاست که این رژیم آژانس‌های سازمان ملل را به ناتوانی در توزیع مؤثر تدارکات متهم کرده است. مرگ یک نوزاد شش‌ماهه، دو پسر ۹ و سیزده‌ساله از سی‌ام ماه می تاکنون نشان می‌دهد که قحطی از شمال غزه به مرکز و جنوب کشیده شده است.

کودک‌کشی اسرائیل جنایتکار با گرسنگی دادن هدفمند غزه‌ای‌ها

تعیین اینکه آیا قحطی وجود دارد یا خیر بر عهده یک نهاد ناظر جهانی تحت حمایت سازمان ملل به نام «طبقه‌بندی مرحله امنیت غذایی یکپارچه (IPC)» است که ارزیابی را بر اساس مجموعه‌ای از معیارهای فنی انجام می‌دهد. ماه گذشته، IPC اعلام کرد که غزه همچنان در معرض خطر قحطی قرار دارد، زیرا جنگ ادامه دارد و دسترسی به کمک‌ها محدود شده است.

کودک‌کشی اسرائیل جنایتکار با گرسنگی دادن هدفمند غزه‌ای‌ها

بیش از ۴۹۵ هزار نفر در سراسر غزه -بیش از یک‌پنجم جمعیت- با شدیدترین یا به عبارتی فاجعه‌بارترین سطح ناامنی غذایی روبه‌رو هستند؛ این سطح به این معنی است که مردم کمبود شدید غذا و گرسنگی را تجربه می‌کنند.

ترجمه از: الهه سیف الدین

کد خبر 770792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.