برگزاری دومین سوگواره عاشورایی چلچراغ در لرستان

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری دومین سوگواره آواها و نواهای عاشورایی چلچراغ به میزبانی لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، رضا نیازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دومین سوگواره آواها و نواهای عاشورایی «چلچراغ» با هدف خلق و تولید آثار فرهنگی، هنری با موضوع نهضت حسینی (ع) به‌ویژه با نمادهای بومی و محلی در لرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: سوگواره عاشورایی چلچراغ از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با حمایت قرارگاه شهید آوینی در سال‌جاری با گستره منطقه‌ای با حضور هنرمندانی از استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان و همدان به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار می‌شود.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: در محور آواها و نواهای عاشورایی سوگواره چلچراغ با بخش‌های سرود، موسیقی (باکلام و بی‌کلام)، مداحی و نوحه‌خوانی، هنرمندان می‌توانند آثار خود را با هدف ترویج نهضت حسینی و معرفی آئین‌ها و مناسک مردم، به‌ویژه مردم لرستان در ماه‌های محرم و صفر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این سوگواره، تبیین قیام عاشورا، معرفی و پاسداشت سنت‌ها و آئین‌های عاشورایی، توسعه و تعمیق استعدادها و ظرفیت‌ها فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است.

نیازی گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در سوگواره عاشورایی چلچراغ تا پایان تیر می‌توانند آثار خود را به ایتای شماره ۰۹۳۸۲۰۹۶۸۷۴ ارسال کنند.

کد خبر 770755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.