تهیه دستگاه‌های تراکسور نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:برای تهیه دستگاه‌های تراکسور در تالاب میقان نیاز به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم که انتظار می رود مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، یوسف یوسفی ظهر امروز _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی اظهار کرد: تالاب میقان اراک علاوه بر چالش ریزگردی با چالش‌های دیگر از جمله آتش‌سوزی، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و طغیان پشه مواجه است.

وی افزود: اجرای طرح‌هایی در تالاب میقان اراک به تصویب رسیده که بخشی از آن به کمک اعتباری سازمان مدیریت بحران نیاز دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: برای تهیه دستگاه‌های تراکسور در تالاب میقان نیاز به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم که انتظار می‌رود مورد توجه ویژه قرار گیرد.

یوسفی با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی در استان مرکزی بویژه در شهر اراک است اظهار کرد: استان مرکزی در نیمی از سال با چالش ریزگردها که بخشی از آن منشأ داخلی، برخی منشأ فرامرزی و خارجی دارد همراه است.

وی افزود: استان مرکزی بخشی از سال نیز درگیر آلودگی‌های فسیلی و نیروگاهی است، اراک سال گذشته ۱۳۷ روز ناسالم را سپری کرد که ۱۰۰ روز آن مربوط ریزگردها و گرد و خاک از کویرهای مرکزی بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: امسال هم شهر اراک از ابتدای سال تا کنون ۱۴ روز ناسالم را سپری کرده است.

گرد و خاک‌های تابستانه می‌تواند در آینده به بحران جدی تبدیل شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی هم گفت: منشأ گرد و خاک‌های تابستانه، بیشتر از سمت غرب کویر مرکزی است.

رضا مرادی با بیان اینکه ادامه گرد و خاک‌های تابستانه می‌تواند در آینده به بحران جدی تبدیل شود اظهار کرد: در سه سال گذشته ریزگردها افزایش چشمگیری داشته‌اند.

وی افزود: اراک از ۱۹ روز تیرماه جاری، ۱۷ روز با پدیده گرد و خاک مواجه است و عمده گرد و خاک روزهای گذشته از کویر قنوات است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی تصریح کرد: بخشی از کویر میقان اراک هم بحرانی شده و باعث افزایش آلاینده‌های هوا شده است.

مرادی با بیان اینکه نیاز است برای رفع این مشکل در سطح ملی تصمیمات لازم اتخاذ شود اظهار کرد: پدیده گرد و خاک و ریزگردها با بادهای شرقی تا شهریورماه ادامه می‌یابد، هفته آینده هم بادهای شرقی وجود دارد، اما انتقال گرد و غبار شدت کمتری دارد.

امکان ریزش مجدد معدن شازند وجود دارد

علی جودکی با اشاره به حادثه ریزش معدن شماره پنج اظهار کرد: هر لحظه امکان ریزش مجدد در منطقه وجود دارد.

علی جودکی اظهار کرد: در این حادثه چهار نفر مفقود شدند که پیکر دو نفر از آنها همان روز پیدا شد و تلاش برای پیدا کردن دو مفقود دیگر ادامه یافت تا اینکه امروز پیکر نفر سوم پیدا شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار تن سنگ در این معدن ریزش کرده است افزود: برای پیدا کردن پیکر مفقودین این حادثه ۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات به کار گرفته شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: ادامه کار برای پیدا کردن نفر چهارم بسیار سخت است.

وی ادامه داد: نیروهای حاضر در میدان با جان خود بازی می‌کنند و هیچ‌گونه ایمنی وجود ندارد، ادامه کار نیازمند کار تخصصی است و ممکن است عملیات جست‌وجوی نفر چهارم به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

کد خبر 770661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.