درخواست تامین اعتبار برای نصب بادشکن‌های غیر زنده و ساماندهی کویر میقان اراک

استاندار مرکزی گفت: درخواست تامین اعتبار مورد نیاز برای نصب بادشکن‌های غیرزنده و ساماندهی کویر میقان از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی اظهار کرد: مردم از آلودگی هوا ناراحت هستند و انتظار دارند با درخواست تأمین اعتبار برای نصب بادشکن‌های غیرزنده و ساماندهی کویر میقان موافقت شود.

وی با بیان اینکه استان مرکزی حداقل نیازمند یک دستگاه تراکتور است افزود: سال گذشته این نیاز را از استان دیگری قرض گرفتیم البته تصمیم بر خرید این دستگاه در استان وجود داشت اما قیمت آن از ۷۰ میلیارد ریال به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

استاندار مرکزی تصریح کرد: خرید دمنده اطفای حریق برای دهیاری‌های این استان در دستور کار قرار دارد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه شرایط آب و هوایی مطلوبی در اراک وجود ندارد گفت: مشکل آلودگی هوا در اراک موجب نارضایتی گسترده مردم این شهر شده چراکه آلودگی هوا در این استان در فصل تابستان و زمستان وجود دارد.

وی ادامه داد: آلودگی هوا در تابستان به شکل ریزگرد و در زمستان به شکل آلودگی فسیلی و نیروگاهی است، بنابراین مساعدت و جلب حمایت صنایع بزرگ و برخوردار نسبت به محیط زیست که تعداد آنها در استان مرکزی کم نیست، باید با محوریت فرمانداری‌ها صورت گیرد.

استاندار مرکزی گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات ریزگردهای استان مرکزی مربوط به کانون‌های خارج از استان از جمله استان قم و کویر مرکزی است.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: صنایع این استان باید در راستای کاشت یک میلیارد درخت مثمر و توسعه فضای سبز همکاری و مشارکت گسترده داشته باشند.

وی با اشاره به درخواست تعطیلی ادارات و سازمان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیستم و بیست و یکم تیرماه توسط شرکت توزیع برق استان اظهار کرد: این درخواست در راستای مدیریت مصرف برق صورت گرفته که به احتمال زیاد با تعطیلی روز پنجشنبه موافقت می‌شود.

کد خبر 770657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.