بهره‌مندی ۵۰ خانوار روستای سرتنگ زعفرانیه از  آب بهداشتی سالم

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی روستای سرتنگ زعفرانیه مهران، ۵۰ خانوار از آب بهداشتی سالم بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی امروز _ سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در بازدید از روستای جدید التاسیس سرتنگ زعفرانیه در شهرستان مهران اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان ایلام جهت تأمین پایدار آب روستا اقدام به حفر یک حلقه چاه با آب دهی ۲/۵ لیتر بر ثانیه و اجرای ۳۰۰۰ متر خط انتقال آب نموده است.

وی افزود: از چهار سال پیش کار ساخت‌وساز خانه‌های جدید در این روستای شروع و آب خانوارهای ساکن توسط امور عشایر استان با استفاده از تانکر آب‌رسان تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: با رایزنی و اقدامات صورت گرفته، تأمین آب پایدار این روستا در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت و این شرکت اقدام به حفر یک حلقه چاه با آب دهی ۲/۵ لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال به طول ۳۰۰۰ متر با لوله ۲ اینچ نموده است.

محمدی تاکید کرد: برای اجرای پروژه آبرسانی به روستای سرتنگ زعفرانیه تاکنون بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده که با بهره برداری از آن تعداد ۵۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می‌گردند و در حقیقت نوید پایان عطش در این روستا می‌باشد.

وی ادامه داد: مطالعات و اقدامات لازم برای احداث مخزن؛ نصب شناور، تأمین انرژی برق و احداث شبکه داخلی روستای سرتنگ زعفرانی به طول بیش از شش کیلومتر نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 770625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.