هزینه‌کرد ۱۴ همتی سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات درمانی در کردستان

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته سازمان تامین اجتماعی در هر دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم، ۱۴ همت برای ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان هزینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، شیرزاد قادرپور اقدم، ظهر امروز _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: شعار این سازمان توسعه و ارائه خدمات درمانی است که بعد از وزارت بهداشت، دومین متولی درمان در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به ارائه خدمات این سازمان در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم، افزود: در حال حاضر ۹ مرکز درمانی، دو بیمارستان، ۲۱۱ تخت، شش درمانگاه سرپایی و یک کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی به مردم استان کردستان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان گفت: در بخش درمان غیرمستقیم نیز ۸۶۷ مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی در استان کردستان طرف قرارداد این سازمان هستند.

قادرپور اقدم ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۸۱ مراجعه سرپایی به مراکز درمانی ما صورت گرفته که ۱۴ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته و بیشترین آن مربوط به پزشک عمومی بوده است.

وی ادامه داد: در بخش پاراکلینیک نیز که شامل آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها، بخش‌های سی تی اسکن، ام آر ای و سونوگرافی و غیره می‌شود یک میلیون و ۶۲ هزار و ۹۵۳ بار مراجعه داشته‌ایم که نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان افزود: سال گذشته ۲۳ هزار مورد بستری در دو بیمارستان تأمین اجتماعی استان صورت گرفته و ۱۰ هزار عمل جراحی نیز برای بیماران انجام شده است.

قادرپور اقدم، به سه هزار مورد زایمان مادران باردار در دو بیمارستان تأمین اجتماعی استان نیز طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: آمار زایمان سزارین ما کاهشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۶۰ میلیارد تومان در قسمت درمان غیرمستقیم هزینه‌کرد سال گذشته تأمین اجتماعی استان بوده است، گفت: در مجموع سال گذشته این سازمان در هر دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم ۱۴ همت برای ارائه خدمات به بیمه شدگان هزینه کرده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان تاکید کرد: رسالت این سازمان بر توسعه خدمات است که در این راستا ارتقای هتلینگ و توسعه مراکز بیمارستانی و درمانی تأمین اجتماعی استان در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

کد خبر 770618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.