۵۳ درصد جمعیت شهری کردستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: یک سوم جمعیت استان کردستان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که ۵۳ درصد جمعیت شهری را نیز شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدصلاح قریشی ظهر امروز _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی در بخش‌های مختلف بیمه‌ای در استان کردستان فعالیت کرده و به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: ۲۳۰ هزار و ۴۲۱ نفر بیمه شده اصلی در استان داریم که این آمار در اردیبهشت سال گذشته ۲۱۷ هزار و ۸۴۶ نفر بوده که رشد ۵.۸ درصدی داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان بیمه بیکاری در استان ۲۹۲۱ نفر هستند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۳۲۴۸ نفر بوده که کاهش داشته است.

قریشی اضافه کرد: تعداد مستمری بگیران ما در سال گذشته ۶۰ هزار و ۷۳۳ نفر بوده که سال جاری به ۶۵ هزار و ۷۶۷ نفر رسیده و رشد ۸.۳ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش استان در سال گذشته ۶۶۲ هزار و ۷۹۶ بوده که امسال به ۶۹۵ هزار و ۴۳۳ نفر رسیده و رشد ۴.۹ درصدی داشته است.

یک سوم جمعیت کردستان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان تصریح کرد: یک سوم جمعیت استان کردستان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که ۵۳ درصد جمعیت شهری را نیز شامل می‌شود.

قریشی به آمار پرداخت تعهدات این سازمان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۴,۸۵۵ میلیارد تومان تعهدات این سازمان در بخش‌های مختلف شامل تعهدات کوتاه مدت ۶۶ میلیارد تومان، مقرری بیمه بیکاری ۲۴۰ میلیارد تومان و بلندمدت ۴,۵۴۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: امسال تا خردادماه سال جاری نیز ۱۷ میلیارد تعهدات کوتاه مدت، ۷۱ میلیارد تومان تعهدات بیمه بیکاری و ۱,۴۷۷ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت در استان پرداخت شده که در مجموع رقمی بالغ بر ۱,۵۶۵ میلیارد تومان بوده است.

افزایش بازرسی از کارگاه‌های فعال در کردستان

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان، یکی از وظایف اصلی این سازمان را بازرسی از کارگاه‌ها فعال عنوان کرد و گفت: سال گذشته در بخش بازرسی سیستماتیک ۲۹ هزار و ۳۹۷ فقره و در بخش بازرسی کشفی نیز ۱۹۳۶ فقره بازرسی از کارگاه‌های فعال در سطح استان صورت گرفته است که در دو بخش شاهد رشد بازرسی‌ها بوده‌ایم.

قریشی با بیان اینکه تا پایان خرداد امسال نیز ۶۷۳۱ فقره بازرسی سیستماتیک و ۴۷۸ فقره بازرسی کشفی در استان صورت گرفته است، افزود: سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۰۴ کارگاه در استان فعال بودند که امسال به ۱۹ هزار و ۴۱۴ واحد رسیده است.

وی با اشاره به بررسی پرونده‌های مشاغل سخت و زیان‌آور، تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال، ۵۷ جلسه در این رابطه برگزار شده که ۸۰۱ فقره پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 770594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.