برگزاری سوگواره‌ «مَحرم محرم» در لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از برگزاری سوگواره‌ «مَحرم محرم» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، فرهاد فرامرزیان امروز _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه سوگواره «محرم محرم‌» برگزار می‌شود، اظهار کرد: عشق و ارادت مردم ایران به سید، سرور و سالار شهیدان مثال‌زدنی و ستودنی است.

وی افزود: این عشق و ارادت زمانی که با آئین‌ها و سنت‌های اقوام ایرانی آمیخته می‌شود، جلوه باشکوهی به خود خواهد گرفت.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: جهاد دانشگاهی در راستای ترویج فرهنگ حسینی، عاشورایی همچنین فرهنگ اربعین با هدف زمینه‌سازی برای حضور جوانان به‌ویژه جامعه دانشجویی و دانشگاهیان و نقش‌آفرینی آن‌ها با استفاده از ابزار هنر در نظر دارد سوگواره فرهنگی و هنری «محرم محرم‌» را برگزار کند.

وی ادامه داد: این سوگواره که قرار است سال جاری سیزدهمین دوره آن برگزار شود، در بخش‌های عکس، شعر بومی، پادکست، مونوگرافی، تایپوگرافی، خبر، پوستر، داستان کوتاه و دل‌نوشته خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: سال جاری برای نخستین‌بار علاوه بر اینکه دبیرخانه مرکزی این سوگواره در جهاد دانشگاه لرستان مستقر است، دبیرخانه سایر بخش‌ها در واحدهای جهاد دانشگاهی استان‌های خوزستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، همدان و کردستان نیز ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این واحدهای جهاد دانشگاهی در برگزاری سوگواره «مَحرم محرم» مشارکت خواهند داشت، افزود: در این راستا شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه اطلاع‌رسانی سوگواره به نشانی https://www.roytab.ir/sizdahmahrammoharam نسبت به ارسال آثار خود در بخش‌های مختلف اقدام کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه مرکزی به شماره تلفن ۰۶۶۳۳۲۱۴۷۳۳ تماس بگیرند.

کد خبر 770589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.