پایش زیست‌محیطی بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از پایش زیست‌محیطی بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی این استان در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: ۸۱۲ واحد صنعتی استان در سه ماهه نخست سال پایش شده است که از این تعداد ۲۴۲ واحد صنعتی با توجه به رعایت نکردن استانداردهای زیست‌محیطی اخطاریه دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، یوسف یوسفی صبح امروز _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی در استان مرکزی مورد پایش قرار گرفته که در مواردی با صدور اخطاریه و پیگیری قضائی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۱۲ واحد صنعتی استان در سه ماهه اول سال پایش شده است، افزود: از این تعداد ۲۴۲ واحد صنعتی با توجه به رعایت نکردن استانداردهای زیست‌محیطی اخطاریه دریافت کردند تا نسبت به رفع آلودگی زیست محیطی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با تشریح وضعیت آلایندگی‌های زیست‌محیطی از دهه هشتاد تاکنون، خاطرنشان کرد: از این دهه تاکنون شش ایستگاه سنجش آلایندگی در استان داشتیم که از دهه ۸۰ تاکنون تغییر نداشته است.

یوسفی ادامه داد: هرچند ایستگاه‌هایی در رابطه با ریزگرد خریداری و نصب شده است که اطلاعات آن‌ها در شبکه سنجش قرار نمی‌گیرد، اما در حال حاضر دو ایستگاه به شش ایستگاه اضافه شده که این اتفاق برای استان نسبت به ۲۰ سال گذشته قابل توجه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از نمونه‌برداری از منابع آب‌های سطحی به تعداد ۱۳۸ مورد و ۲۱ مورد پایش خاک خبر داد و اضافه کرد: در این پایش‌ها وضعیت آلایندگی هوا از نظر کارکرد صحیح و کامل بودن سیستم‌های کنترلی بررسی می‌شود.

یوسفی تاکید کرد: وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند و خود اظهاری واحدهای صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به رعایت نشدن الزامات زیست‌محیطی از جمله خاموش کردن فیلترها یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور اخطاریه‌های زیست‌محیطی لازم به آن‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به فعالیت حدود ۳۰۰۰ واحد صنعتی در استان تصریح کرد: هدف این اداره کل حمایت از طرح‌های تولیدی و صنعتی اشتغال‌زا در استان و تحقق شعار سال جاری است و رعایت استانداردها و الزامات زیست‌محیطی توسط تمام واحدهای تولیدی، صنعتی در کنار فرهنگ‌سازی موضوع مهم و اساسی در حفظ محیط زیست خواهد بود.

یوسفی درباره مقابله با ریزگردها و اقدامات لازم درباره تالاب میقان گفت: ریزگردهایی را از کویر مرکزی قم شاهد بودیم که مکاتبات لازم صورت گرفت و در آخرین سفر هیئت دولت به این استان، مصوبات مناسبی برای ۳۰۰ هزار هکتار مناطق بیابانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مبارزه با طغیان پشه‌ها در تالاب و جلوگیری از آنفلوآنزای پرندگان از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: سال گذشته با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان نصب دکل در مناطق مهم همچون تالاب میقان و منطقه حفاظت شده هفتاد قله انجام شده است.

یوسفی افزود: این اقدام در رصد اتفاقات و رویدادهای محیط‌زیستی کمک کننده است و سال جاری نیز اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان لحاظ شده است که تخصیص اعتبار ملی بیش از سه میلیارد تومانی نشان از حسن توجه دولت سیزدهم به امور زیست‌محیطی دارد.

کد خبر 770562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.