مشاوران پیش‌نویس قرارداد را در سامانه الکترونیک اسناد ثبت کنند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین گفت: مشاوران املاک مکلف هستند نسبت به درج پیش‌نویس قرارداد در سامانه ثبت الکترونیک اسناد که دسترسی به آن برای مشاوران املاک مقدور خواهد شد، اقدام و قرارداد را به‌صورت الکترونیکی به دفاتر اسناد رسمی ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حسن غلامحسینی ظهر _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در نشست با معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اظهار کرد: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول ادامه قانون حدنگار است که از سوم تیر سال جاری الزام‌آور و اجرایی شده است.

وی افزود: پیش از این تاریخ، نقل و انتقال اسناد صادره و حدنگاری شده به‌صورت عادی ممانعت قانونی ندارد، اما از این تاریخ به بعد نقل و انتقال برای اسناد حدنگاری شده قابل قبول نیست و باید طبق این قانون جدید ثبت شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین با بیان اینکه در ماده یک قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول عنوان شده از زمان تصویب این قانون سازمان ثبت موظف است سامانه‌ای تحت عنوان سامانه ساماندهی اسناد غیررسمی را ایجاد کند، اضافه کرد: یک سال پس از راه‌اندازی این سامانه هرگونه نقل‌وانتقال اموال غیرمنقول باید به‌صورت رسمی صورت گیرد.

غلامحسینی ادامه داد: طبق ماده ۳ این قانون مشاوران املاک مکلف هستند نسبت به درج پیش‌نویس قرارداد در سامانه ثبت الکترونیک اسناد که دسترسی به آن برای مشاوران املاک مقدور خواهد شد، اقدام کرده و قرارداد را به‌صورت الکترونیکی به دفاتر اسناد رسمی ارسال کنند.

کد خبر 770526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.