همکاری ویژه سازمان پسماند شهرداری اصفهان با مراکز عزاداری در ایام محرم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از همکاری ویژه این سازمان با هیئت‌های مذهبی در ماه محرم‌الحرام و فرا رسیدن ایام سوگواری سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) خبر داد.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان مدیریت پسماند در ایام محرم‌الحرام اظهار کرد: همچون سال‌های گذشته، پیش از آغاز این ایام، عملیات نظافت و شست‌وشوی معابر منتهی به اماکن برگزاری مراسم عزاداری، مساجد و موکب‌ها به‌صورت ویژه انجام و این محل‌ها به‌نحوه شایسته برای برپایی برنامه‌های عزاداری آماده شد.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با آغاز دهه نخست محرم موضوع برنامه‌های آموزشی هیئت‌های مذهبی و عوامل اجرایی آن‌ها در دستور کار قرار گرفت، افزود: این آموزش‌ها در سطح مناطق پانزده‌گانه به‌صورت حضوری به تمام ایستگاه‌های صلواتی و مراکز عزاداری در حال ارائه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه در این ایام میزان استفاده از ظروف یک‌بار مصرف به‌طور چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند، محتوای آموزش‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله مدیریت پسماند، استفاده نکردن از ظروف یک‌بار مصرف، نحوه جداسازی و آب‌گیری تفاله چای به تمام مراکز عزاداری و هیئت‌های مذهبی ارائه خواهد شد.

ساکتی ادامه داد: طرح جمع‌آوری تفاله چای ایستگاه‌های صلواتی و هیئت‌های عزاداری یک طرح ویژه‌ای بود که سال گذشته اجرایی شد و در قالب این طرح تعدادی مخزن با سبد آبکش برای آبگیری از تفاله چای به هیئت‌ها تحویل داده شده است که تفاله‌های چای خشک شده پس از جمع‌آوری به خاک چای تبدیل می‌شود و مورد استفاده بهره‌وری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پاکبان ویژه برای ایستگاه‌های صلواتی و مراکز عزاداری در نظر گرفته شده است تا به‌صورت منظم پاکسازی محیط اطراف آن مراکز انجام شود.

ساکتی گفت: جدول‌شورها و واترجت‌هایی برنامه‌ریزی شده است تا این مراکز به‌صورت مرتب مورد شست‌وشو قرار بگیرد و مشکلات بهداشتی و نظافتی پیدا نکند.

وی افزود: برنامه‌ها درباره جمع‌آوری پسماند تولیدی این مراکز نیز به‌صورت ویژه انجام شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود تا در این ایام عزاداری و سوگواری‌، توجه ویژه به رعایت کردن نظافت و رها نکردن ظروف یک‌بار مصرف داشته باشند، همچنین همکاری شهروندان در این زمینه موجب جلوگیری از زحمت اضافه پاکبان و هر چه بهتر برگزار شدن عزاداری‌ها می‌شود.

کد خبر 770491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.