آتش‌نشانان اصفهان هفته گذشته ۱۳۸ نفر را از حریق و حوادث نجات دادند

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: هفته گذشته ۴۰۳ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی امدادونجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان انجام شد که تعداد نجات‌یافتگان از حریق و حوادث ۱۳۸ نفر گزارش شده است.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار  ایمنا با اشاره به آمار حریق و حوادث هفته گذشته شهر اصفهان اظهار کرد: در این مدت ۱۴ هزار و ۷۱۴ مورد تماس از سوی شهروندان با سامانه همیشه بیدار و پاسخگوی ۱۲۵ برقرار و منجر به ۴۰۳ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی اطفا یا امدادونجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۱۸۷ مورد حریق بوده است، افزود: حریق‌ها به ترتیب مربوط به منازل با ۱۷ مورد، مراکز تجاری ۱۰ مورد، خودرو ۲۷ مورد و دیگر مواردی که توسط شهروندان گزارش شده و همکارانم اعزام شدند.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تعداد ۱۴۷ مورد حادثه مختلف از جمله تصادفات با ۱۴ مورد، محبوسی در اماکن و آسانسورها ۶۳ مورد و حوادث ساختمانی همچون گودبرداری، تخریب غیراصولی و ریزش با ۱۶ مورد، فرونشست پنج مورد، حوادث سقوط از جمله سقوط درخت، سقوط داربست و سقوط از ارتفاع و کوه با ۱۵ مورد از عواملی بوده که همکارانم برای پوشش ایمنی آن‌ها اعزام شدند.

شریعتی با بیان اینکه در هفته دوم تیر سال جاری ۶۹ مورد تماس‌های منجر به اعزام در رابطه با ارائه خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان گزارش شده است، ادامه داد: این موارد شامل مهار نجات حیوانات وحشی با ۴۲ مورد، گیرکردن حلقه در انگشت شهروندان با ۱۰ مورد و دیگر موارد گزارش شده که همکارانم اعزام یا با مراجعه شهروندان به در ایستگاه‌های آتش‌نشانی این خدمات را دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته ۴۴ مورد استقرار خودروهای اطفائیه در سطح شهر و ۱۴۱ مورد گشت ایمنی برای شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز و ارائه خدمات هرچه بهتر و سریع‌تر توسط ستاد فرماندهی عملیات پیش‌بینی شد و آتش‌نشانان در این محل‌ها مستقر شدند یا با فراخوان سایر دستگاه‌های متولی، اقدام به رفع خطر کردند.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آتش‌نشانان با بیان اینکه در اجرای این ۴۰۳ مورد مأموریت موفق شدند، جان ۱۳۸ نفر از شهروندان گرفتار در حریق و حوادث را نجات دهند یا از صدمات بیشتر جلوگیری کنند، گفت: دو مورد حادثه منجر به فوت داشتیم که یک نفر در اثر سقوط از کوه و دیگری غرق‌شدگی در استخر کشاورزی گزارش شده است.

کد خبر 770485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.