۵۰۵ ساختمان ناایمن در اصفهان شناسایی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تاکنون ۷۵ ساختمان ناایمن توسط اداره کل راه و شهرسازی و تعداد ۴۳۰ بنای غیرایمن از سوی شهرداری اصفهان شناسایی شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه تعداد ۷۵ ساختمان ناایمن شناسایی شده توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با ثبت در سامانه‌های مرتبط برای ارزیابی‌های ثانویه به مرکز تحقیقات راه و شهرسازی کشور ارسال شده است، اظهار کرد: لازم است نسبت به تسریع در انجام ارزیابی از سوی مرکز اقدامات لازم اجرایی شود.

وی درباره شناسایی ۴۳۰ ساختمان ناایمن توسط شهرداری‌ها اصفهان، افزود: موارد ناایمن بناها به مالکان ابلاغ شده است، در صورت وقوع حادثه باید در کمترین زمان اطلاع‌رسانی لازم به دستگاه‌های امدادی تلفن ۱۲۵ آتش‌نشانی برای امدادرسانی به عمل آید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون وقوع حادثه حریق بامداد امروز در طبقه منفی دو، یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در خیابان برازنده، تصریح کرد: این آتش‌سوزی منجر به حضور عوامل امدادی و آتش‌نشانی، اطفای حریق و خروج اضطراری تعدادی از ساکنان شد.

وی درباره سوابق وقوع حوادث مشابه در ساختمان‌های مسکونی و تجاری، گفت: با توجه به شرایط افزایش دما و پتانسیل وقوع حریق مدیریت بحران استان اصفهان ضمن ابلاغ دستورالعمل ایمنی حریق به بخش‌های اجرایی خواستار رعایت تمام ضوابط ایمنی و آتش نشانی در ساختمان‌های مسکونی و تجاری، مجتمع‌های مسکونی و بلندمرتبه، مجتمع‌های اداری، درمانی و تجاری شد.

شیشه‌فروش تاکید کرد: هیئت مدیره ساختمان‌ها و متولیان تأسیسات این اماکن موظفند نسبت به رفع نواقص ایمنی در شبکه‌ها و تابلوهای برق، استانداردسازی سیستم آسانسور، باز بودن مسیر پله‌ها، و ورودی خروجی ساختمان‌ها با سهولت دسترسی سریع و امکان تردد خودروهای امدادی را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: تعبیه مخازن ذخیره آب آتش‌نشانی مجهز به پمپ، تجهیز ساختمان به سیستم برق اضطراری، داشتن درب‌های دود بند استاندارد، اخذ تاییدیه‌های ایمنی و آتش‌نشانی، نصب سیستم‌های برخط اعلام و اطفای حریق، ایمنی تأسیسات سرمایشی گرمایش و موتورخانه، عدم نگهداری غیرایمن مواد اشتعال‌زا و سیلندرهای گاز در ساختمان‌ها اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی با تشکیل کارگروه پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه و پیگیری ارزیابی ایمنی ساختمان‌های آسیب‌پذیر شناسایی شده از مرکز تحقیقات راه و شهرسازی مسؤلیت پیگیری اجرای طرح‌های ایمنی برای ساختمان‌های ناایمن شناسایی شده را بر عهده دارد.

وی افزود: شهرداری‌ها موظفند با تشکیل کارگروه تخصصی و با همکاری عوامل آتش‌نشانی نسبت به ارزیابی ایمنی ساختمان‌های اداری، فرهنگی مسکونی تجاری درمانی ناایمن و آسیب‌پذیر در برابر حریق، ریزش و فرونشست زمین و مطابق با چک لیست‌های ابلاغی اقدام لازم را انجام دهند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: بنابراین شهرداری‌ها پس از ابلاغ کتبی نواقص شناسایی شده به مالکان ساختمان‌ها و تعیین زمان برای رفع نواقص در صورت نبود اقدام مالکان در رفع نواقص ایمنی از طریق مراجع قانونی پیگیری لازم برای رفع خطر و ایمن کردن ساختمان‌ها اقدام کنند.

کد خبر 770393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.