۵۱۵ هزار تن کالا از بنادر مازندران به کشورهای اطراف صادر شد

رئیس اداره ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن کالا از بنادر استان طی سه ماهه سال‌جاری وارد شد، گفت: در این مدت بیش از ۵۱۵ هزار تن کالا از مبدأ مازندران به کشورهای اطراف صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمد باکری عصر امروز_دوشنبه هجدهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه ماه سال‌جاری یک میلیون و ۵۳۲ هزار تن کالا از بنادر استان وارد کشور شد.

وی افزود: طی مدت مذکور عمده‌ترین بخش کالاهای وارداتی، ذرت دامی، جودامی و انواع روغن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی مازندران با بیان اینکه در سه ماهه امسال بیش از ۵۱۵ هزار تن کالا از مبدأ مازندران به کشورهای اطراف صادر شد، یادآور شد: اکثر آن سیمان، فرآورده‌های لبنی، مواد معدنی بوده است و نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد رشد داشته است.

باکری میزان ترانزیت کالا در طی این مدت را بیش از ۱۳ هزار تن عنوان کرد و گفت: در مدت یاد شده از میان بنادر استان، بندر امیرآباد فعال‌ترین بندر در حوزه واردات و بندر نوشهر فعال‌ترین بندر در حوزه صادرات است.

کد خبر 770350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.