هوای اراک و شازند برای سومین روز متوالی ناسالم است

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:هوای اراک و شازند برای سومین روز متوالی در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محرابیان ظهر امروز _دوشنبه هجدهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز دوشنبه به عدد ۱۷۹ رسید که نشان دهنده شاخص کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است.

وی با بیان اینکه گرد و خاک برای سومین روز متوالی دو شهر اراک و شازند را احاطه کرده است، افزود: شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۱ صبح امروز به ۱۲۷ رسیده که بیانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: وضعیت لحظه‌ای کیفیت هوای شازند هم در این ساعت به ۱۵۶ رسید که نشان دهنده وضعیت هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی است.

محرابیان اضافه کرد: هوای اراک و شازند برای سومین روز متوالی در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی با بیان اینکه هوای شهر ساوه در وضعیت سالم قرار دارد، گفت: وضعیت لحظه‌ای هوای ساوه در ساعت ۱۱ امروز به ۷۹ رسیده که بیانگر وضعیت سالم است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، تاکید کرد: آلاینده مسئول در هوای دو شهر اراک و شازند، ذرات کمتر از ۱۰ میکرون است.

محرابیان اظهار کرد: شب گذشته وضعیت هوای اراک در ساعاتی، از وضعیت خطرناک هم عبور کرد که انتظار می‌رود مردم در این شرایط توصیه‌های بهداشتی را در نظر گیرند.

به گزارش ایمنا، اراک یکی از هشت کلان‌شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ روز ناسالم را تجربه کرده است.

بر اساس هشدار سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی، از روز شنبه تا پایان روز دوشنبه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در برخی ساعات در بیابان‌های مرکزی کشور و مناطقی از استان موجب افزایش پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک از این نواحی به استان و همچنین خیزش گرد و خاک محلی در مناطق مستعد استان از جمله در مناطق حاشیه تالاب میقان می‌شود.

کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این سه روز پیش بینی شده است‌.

کد خبر 770345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدعلی مرادی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 0
    تمام درختان اطراف رودخانه قرچای(شرأ)با چراغ سبز مسئولین بریده شده اند صحبت از درختان 400ساله چون مردم برای تفریح از سایه درختان و هوای پاک استفاده میکردند چرا