بارش رگباری موقت و رعدوبرق مناطقی از استان را در برمی‌گیرد / هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود؟

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار نارنجی طی تشدید و تداوم شرایط باد و گردوخاک و کاهش دید تا ابتدای فردا از بارش رگباری موقت و رعدوبرق در مناطق غربی و جنوبی استان به صورت نقطه‌ای خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر مهیا بودن شرایط جهت افزایش ابر و وزش باد و تندباد لحظه‌ای طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بیشتر مناطق استان است.

وی افزود: بر این اساس چنین شرایطی در مناطق شمالی و شرقی استان با فعال شدن و خیزش کانون‌های گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود که اثرات آن تا حدودی نواحی مرکزی را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در مناطق غربی و جنوبی استان نیز شرایط بارش رگباری موقت و رعدوبرق به صورت نقطه‌ای وجود دارد.

وی درباره صدور هشدار سطح نارنجی با تشدید و تداوم شرایط باد گردوخاک و کاهش دید از اوایل وقت یکشنبه هفدهم تا ابتدای فردا در استان تصریح کرد: وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد و طوفان لحظه‌ای، همراه با گردوخاک و کاهش دید در نواحی شرقی و شمالی استان کاهش کیفیت هوا در مناطق مرکزی، بالا رفتن شاخص آلایندگی‌ها و قرار گرفتن در شرایط ناسالم پیش‌بینی شده است.

امینی گفت: فعالیت این سامانه مناطقی از شهرستان‌های اصفهان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، چوپانان، بادرود، خور و بیابانک، کاشان، مهاباد، نائین، نطنز، ورزنه، زواره و کوهپایه، را فرا خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: کاهش شعاع دید و کیفیت هوا به ویژه در نیمه نخست روز، احتمال اختلال در تردد محورهای مواصلاتی در نیمه شرقی و شمالی استان، احتمال سقوط اشیا و آسیب به سازه‌های موقتی از مخاطرات سامانه مذکور است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه افراد آسیب‌پذیر، احتیاط در تردد جاده‌ای، نداشتن جابه‌جایی با گلایدر و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، پرهیز از پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه ساخت و درختان کهنسال، خودداری از سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت و پس از آن روند تدریجی گرمای هوا پیش‌بینی می‌شود، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی با اشاره به اینکه دمای هوای سه شهرستان اصفهان بر مرز ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، افزود: شهرستان‌های آران و بیدگل با دمای ۴۱ درجه، کاشان و مهاباد با دمای ۴۰، به ترتیب گرم‌ترین نقاط در استان ثبت شدند.

وی خاطرنشان کرد: آران و بیدگل با دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۱۶ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 770340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.