توسعه راه‌های روستایی بوشهر با اعتبار ۳۳۵ میلیارد تومان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر از پیش‌بینی ۱۹ پروژه راه روستایی با اعتبار اولیه ۳۳۵ میلیارد تومان در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالکریم اخترشناس صبح امروز _دوشنبه هجدهم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای ۱۹ پروژه راه روستایی با اعتبار اولیه ۳۳۵ میلیارد تومان در استان بوشهر اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل ۶۲ کیلومتر تعریض، بهسازی و احداث است که با تکمیل آن‌ها شاهد جهش قابل‌توجهی در افزایش رضایت‌مندی روستانشینان استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پرونده آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار استان بسته شده است، افزود: در حال حاضر شش روستای بالای ۲۰ خانوار استان از راه مناسب بی‌بهره هستند و باید ۷۴ کیلومتر جاده در این محورها ایجاد و آسفالت شود که در هدف‌گذاری این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به پروژه‌های پیش‌بینی شده برای روستاهای باقی‌مانده استان، در صورت تأمین منابع اعتباری که به‌طور عمده استانی است، بتوانیم تا سال ۱۴۰۴ پایان راه آسفالت همه روستاهای بالای ۲۰ خانواری استان بوشهر را جشن بگیریم.

اخترشناس شاخص بهره‌مندی خانوار روستایی استان از راه آسفالته را ۹۸ درصد اعلام کرد و گفت: میانگین کشوری این شاخص در حال حاضر به ۸۵ درصد رسیده که نشان از اثربخشی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان است.

استان بوشهر بالغ‌بر ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه مواصلاتی دارد که دو هزار و ۴۲۱ کیلومتر آن شامل محورهای روستایی است.

منبع: فارس

کد خبر 770206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.