از شکستن رکورد غواصی ایران در صربستان تا کاهش ۲۰ درصدی نرخ تورم تولیدکننده برای نخستین بار

ایمنا از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳، شکسته شدن رکورد غواصی ایران در صربستان، کاهش ۲۰ درصدی نرخ تورم تولیدکننده برای نخستین بار، شهرداری اصفهان در جایگاه نخست تولید انرژی‌های تجدید پذیر شهرهای کشور و ‏‬ آزادی ۱۲ زندانی در گلستان در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ می‌رویم، در ادامه نیز شکسته شدن رکورد غواصی ایران در صربستان مطرح شده است، همچنین کاهش ۲۰ درصدی نرخ تورم تولیدکننده برای نخستین بار، شهرداری اصفهان در جایگاه نخست تولید انرژی‌های تجدید پذیر شهرهای کشور و ‏‬ آزادی ۱۲ زندانی در گلستان با کمک خیران و هیئت‌های مذهبی نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + لینک اعلام نتایج

اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد

وزارت آموزش‌وپرورش در اطلاعیه‌ای نتیجه نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

رکورد غواصی ایران در صربستان شکسته شد

رکورد غواصی ایران در صربستان شکسته شد

در جریان مسابقات غواصی آزاد قهرمانی جهان در صربستان، سیدمحمد حسینی موفق به ثبت رکورد ملی جدیدی در ماده داینامیک نو فین آقایان شد، رکورد قبلی ماده نو فین ایران ۱۰۷ متر بود که با افزایش ۲۸ متری توسط سیدمحمد حسینی به ۱۳۵ متر ارتقا پیدا کرد.

این مسابقات توسط فدراسیون جهانی غواصی در شهر بلگراد صربستان در حال برگزاری است و سه ماده فین دوتایی، حبس نفس و مونوفین در روزهای پیش رو برگزار خواهد شد و نمایندگان آقایان و بانوان از طرف ایران در این مسابقات حضور خواهند داشت.

کاهش ۲۰ درصدی نرخ تورم تولیدکننده برای نخستین بار

کاهش ۲۰ درصدی نرخ تورم تولیدکننده برای نخستین بار

محمد شیریجیان، معاون سیاست‌گذاری پولی بانک مرکزی اظهار کرد: با اجرای سیاست‌های پولی موفق بانک مرکزی طی سال گذشته و تداوم آن در سال جاری نرخ رشد نقدینگی از ۳۳.۱ درصد در فروردین سال گذشته به ۲۴.۳ درصد در اسفند ماه گذشته کاهش یافت و این شاخص مهم با ۷.۶ درصد کاهش نسبت به فروردین سال گذشته به ۲۵.۶ درصد در اردیبهشت ۱۴۰۳ رسید.

وی افزود: نرخ رشد پایه پولی به عنوان یک شاخص مهم و تأثیرگذار در تورم در ابتدای سال گذشته ۴۵ درصد بود که در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ به ۲۷.۶ درصد رسید و این شاخص با حدود ۲۴ درصد کاهش در اردیبهشت سال جاری به ۲۱.۱ درصد کاهش یافت.

معاون سیاست گذاری پولی بانک مرکزی در ادامه تصریح کرد: برخلاف نگرانی برخی صاحب نظران اقتصادی مبنی بر خطر عدم تداوم نرخ نزولی نرخ رشد نقدینگی به دلیل واگرایی میان نرخ رشد پایه پولی و نرخ رشد نقدینگی، همانگونه که در ابتدای سال گذشته نیز بیان شد بین نرخ رشد نقدینگی و نرخ رشد پایه پولی در میان مدت همگرایی ایجاد خواهد شد و با کاهش نرخ رشد پایه پولی هم می‌توانیم انتظار داشته باشیم که وضعیت روند نزولی نرخ رشد نقدینگی همچنان وضعیت با ثبات و رو به بهبودی داشته باشد.

شهرداری اصفهان در جایگاه نخست تولید انرژی‌های تجدیدپذیر شهرهای کشور

شهرداری اصفهان در جایگاه نخست تولید انرژی‌های تجدید پذیر شهرهای کشور

سید مهدی حسینی، مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: برنامه‌ای طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان با عنوان شهر خورشیدی روز چهارشنبه، بیستم تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این برنامه قرار است طی ۱۰ سال به تولید ۱۰۰ درصدی برق مصرفی شهرداری اصفهان توسط انرژی‌های خورشیدی برسیم، این برنامه در دوره ششم مدیریت شهری مصوب شده است و در حال حاضر سال سوم خود را طی می‌کند.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: هرسال به ظرفیت پیش‌بینی شده رسیده‌ایم، به‌طوری که سال جاری به تولید ۱۰ درصدی رسیدیم و این مقدار قابل توجهی است، همچنین شهرداری این کلان‌شهر بین شهرهای کشور رتبه نخست در حوزه تولید انرژی‌های تجدید پذیر را به‌دست آورده است.

حسینی با اشاره به جشن تولید ۱۰ درصدی برق مصرفی شهرداری این کلان‌شهر توسط انرژی‌های خورشیدی گفت: هم‌زمان با این برنامه مانور سنجش آمادگی مناطق برای گذر از پیک مصرف برق برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مانور مناطق پانزده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر ملزم می‌شوند با حفظ سطح خدمات، مصرف انرژی را به حداقل برسانند، همچنین سازمان و منطقه‌ای که بتواند به کمترین مقدار مصرف انرژی برسد، رتبه نخست را به دست می‌آورد.

آزادی ۱۲ زندانی در گلستان با کمک خیران و هیئت‌های مذهبی

آزادی ۱۲ زندانی در گلستان با کمک خیران و هیئت‌های مذهبی

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: این پویش با همکاری ستاد دیه و هیئت‌های عزاداری استان تا اربعین حسینی ادامه دارد، بدهی آزادی زندانیان آزاد حدود ۹۷ میلیارد ریال بود که شاکی‌ها با گذشت بزرگوارانه خود میزان ۹۰ میلیارد ریال آن را بخشیدند.

وی افزود: مبلغ شش میلیارد ریال نیز توسط هیئت‌های عزاداری تأمین شد، مابقی بدهی مددجویان به صورت توافق شده بین آنان و شاکی‌ها به صورت قسطی از سوی محکومان پرداخت خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۶۰ زندانی جرایم غیرعمد در گلستان با حمایت خیران و ستاد دیه استان آزاد شدند، ۲۰۰ زندانی غیرعمد با بدهی بیش از سه هزار میلیارد ریال در زندان‌های استان چشم انتظار کمک خیران برای آزادی هستند.

وی با دعوت از مردم استان برای مشارکت در این کار خداپسندانه ادامه داد: خیران و نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به دفتر ستاد مردمی دیه استان یا از طریق شماره گیری کد #۷۷۷۷*۷۸۰* و انتخاب کد استان و همچنین از طریق شماره حساب و کارت بانکی طی تماس با شماره ۰۱۷۳۲۴۸۰۶۴۳ در امر خیر آزادی زندانیان مشارکت کنند.

کد خبر 770188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.