هیئت‌های مذهبی گلستان، امشب میهمان حسینیه معلی می‌شوند + جزئیات

رئیس هیئت‌های مذهبی استان گلستان از حضور هیئت‌های مذهبی این استان در برنامه حسینیه معلی خبر داد و گفت: حضور در این برنامه فرصتی است تا این هیئت‌ها آداب و سنن شهر خود را برای تمام مردم به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات استان، محمدمهدی عبدالصالحی اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه محرم و صفر برنامه‌های مختلفی در دستور کار هیئت‌های مذهبی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در ایام دهه نخست محرم بیش از ۴۰۰ برنامه در استان اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در استان هزار و ۶۰۰ هیئت مشغول فعالیت هستند، افزود: در سال‌جاری ۳۰ هیئت شاخص در استان برنامه کشوری اجرا خواهند کرد.

رئیس هیئت‌های مذهبی استان گلستان گفت: امشب ساعت ۲۲:۳۰ هیئت رامیان با حضور در مراسم حسینیه معلی که از شبکه یک سیما پخش می‌شود آیین سینه‌زنی کمربه‌کمر را اجرا خواهند کرد.

وی از حضور گروه سرود فرزندان نور بندرگز و هیئت خان ببین در حسینیه معلی خبر داد و افزود: حضور در برنامه ملی فرصتی است تا این هیئت‌ها آداب و سنن شهر خود را برای تمام مردم به نمایش بگذارند.

عبدالصالحی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد هیئت‌های مذهبی در گلستان مختص بانوان است، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی در بخش بانوان فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهند که بسیار مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: همایش احلی‌من‌العسل، شیرخوارگان حسینی و تاسوعای حسینی از ویژه برنامه‌هایی است که در ایام دهه نخست ماه محرم به‌صورت ویژه از سوی هیئت‌های مذهبی استان اجرا می‌شود.

کد خبر 770177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.