همکاری شهرداری با بیش از ۱۸۰ هیئت مذهبی در منطقه ۱۰ اصفهان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به همکاری شهرداری این منطقه با بیش از ۱۸۰ هیئت مذهبی گفت: ماه محرم یک جبهه فرهنگی است و باید بتوانیم از ظرفیت‌های این ماه به‌نحو احسن استفاده کنیم و از ظرفیت‌های فرهنگی آن به‌درستی بهره ببریم.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن محرم و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان اظهار کرد: هر سال با فرارسیدن ماه محرم برنامه‌ها و مراسم متنوع مذهبی با هدف تبیین فلسفه عاشورا و قیام حسینی و اشاعه فرهنگ اصیل دین مبین اسلام با تمسک به ولایت و عشق به سیدالشهدا (ع) در سطح منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال جاری نیز همچون سال‌های گذشته، هم‌زمان با آغاز ماه محرم، این منطقه سیاه‌پوش شده و محافل عزای حضرت اباعبدالله حسین (ع) به‌صورت گسترده برپا شده است، افزود: این مراسم از نخستین شب محرم تا شام غریبان میزبان محبان اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تاکید کرد: امام حسین (ع) برای مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از شرافت و کرامت انسانی قیام کرد و عزاداری‌های ماه محرم باید معرف شخصیت آن حضرت باشد.

صیرفی‌نژاد با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت و واقعیات عاشورا باید مورد توجه همه باشد، گفت: محتوای مطالب در این خصوص باید آنچنان غنی باشد تا بتواند ارتباطی قوی بین نسل فعلی و عاشورا برقرار کند، از این‌رو هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در پررنگ کردن عشق مردم به اباعبدالله (ع) به‌ویژه بین جوانان دارد.

وی ادامه داد: مراسم محرم و صفر می‌تواند افراد زیادی را به سمت اسلام و مذهب جذب کند و همین عزاداری‌ها موجب دگرگونی وضعیت فرهنگی کشور می‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ماه محرم بهترین سرمایه مسلمانان پس از قرآن و اهل بیت (ع) است و قیام امام حسین (ع) نیز فرهنگ، فضا و تفکر جدیدی را ایجاد کرد که بعدها به یک سرمایه انسانی و اجتماعی در سطح جهان تبدیل شد.

صیرفی‌نژاد با اشاره به همکاری شهرداری این منطقه با بیش از ۱۸۰ هیئت مذهبی گفت: ماه محرم یک جبهه فرهنگی است و باید بتوانیم از ظرفیت‌های این ماه به‌نحو احسن استفاده کنیم و از ظرفیت‌های فرهنگی آن به‌درستی بهره ببریم.

وی با اشاره به سیاه‌پوش شدن این منطقه افزود: در حال حاضر اقداماتی از جمله نصب المان‌های دهه محرم، ریسه‌بندی چهارراه‌های شهرداری، دشتستان، شهرک امام حسین (ع)، حصه، مساجد و حسینیه‌های سطح منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰ هزار متر ریسه پرچم، ۲۰۰ پرچم سامورایی و ۱۰۰ پرچم لمپست در خیابان‌های سروش، لاله، جی، پروین و سایر خیابان‌های این منطقه نصب شده است.

صیرفی‌نژاد با اشاره به شست‌وشوی معابر برای کمک به موکب‌ها، حسینیه‌ها و مساجد گفت: در قالب میز خدمت برای افرادی که قادر به دریافت مجوز نصب داربست موکب نیستند، توسط خدمات شهری منطقه مجوز ارائه می‌شود.

کد خبر 770143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.