کلاهبرداری با عنوان هدیه پیروزی رئیس‌جمهور

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست هوشیار بوده و فریب پیامک جعلی حاوی لینک در خصوص هدیه پیروزی رئیس‌جمهور را نخورند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان‌وبلوچستان، حسن کیخا اظهار کرد: با توجه به کسب آرا بالاتر و پیروزی رئیس‌جمهور منتخب مردم، مجرمان سایبری اقدام به ارسال پیامک‌های کلاهبردارانه می‌کنند که کاربران می‌بایست مراقب باشند.

وی افزود: این پیامک‌های آلوده به لینک‌های جعلی، غالباً دارای مضامینی نظیر هدیه پیروزی رئیس‌جمهور در انتخابات و هدیه دریافت یارانه کمک‌معیشتی و امثال آن بوده و با هدف فریب شهروندان و تخلیه حساب بانکی آن‌ها ارسال می‌گردد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در بیان شگرد مجرمان سایبری گفت: در این شیوه کلاهبرداری ابتدا لینک دریافت هدیه به قربانی ارائه می‌شود، سپس به درگاه بانکی جعلی هدایت شده و پس از دریافت اطلاعات حساب بانکی، اپلیکیشن‌های مختلف به منظور آلوده نمودن تلفن همراه قربانی معرفی می‌گردد و مرحله آخر ارسال پیامک‌های آلوده به مخاطبین او می‌باشد.

کیخا تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال می‌شود توجه نکنند، چراکه سهل‌نگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سو استفاده کنند و پرونده‌های قضائی تشکیل شده با این موضوع رو به افزایش باشد.

وی گفت: پلیس‌فتا آمادگی مقابله با هرگونه جرم رایانه‌ای را دارد و در صورتی که شهروندان با موارد ‏مجرمانه و مشکوک مواجه شدند می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس‌فتا به آدرس ‏www.fata.gov.ir ‎‏ بخش فوریت‌های سایبری و یا از طریق تماس با شماره‌تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس‌فتا اعلام نمایند.

کد خبر 770069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.