دقیق‌سازی پهنه تاریخی اصفهان در اولویت قرار گیرد

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پهنه واقعی تاریخی اصفهان یک‌سوم محدوده‌ای است که پیرامون آن مردم را دچار مشکل کرده‌ایم، بنابراین دقیق‌سازی باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول میرباقری امروز _یکشنبه هفدهم تیر_ در نطق میان‌دستور صدوچهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و تبریک برگزاری باشکوه انتخابات اظهار کرد: این اتفاقات ممکن بود در هر کشوری هزاران آسیب به دنبال داشته باشد، اما در کشور ما مردم به بلوغ اجتماعی خوبی رسیده است؛ به همه برگزارکنندگان انتخابات و جوانانی که تلاش کردند تا تنور انتخابات داغ شود نیز خدا قوت می‌گویم.

وی افزود: امیدواریم دکتر پزشکیان همان‌طور که در مناظرات خود از نهج‌البلاغه زیاد استفاده می‌کرد، پیش از آغاز کار مجدد بر نهج‌البلاغه مروری داشته باشد تا از فرصت خدمات استفاده خوبی ببرد و دستورات مدیریتی امیرالمومنین (ع) را اجرا کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با تشکر از برگزارکنندگان کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: این کنگره یکی از قوی‌ترین رویدادهای این حوزه بود که با کمک شهرداری و دستگاه‌های دیگر برگزار شد، میهمانان خارجی نیز نگاه مثبتی به دانشگاه‌های آزاد پیدا کردند که اتفاقاً قابل توجهی بود.

وی با اشاره به جلسه با مدیرکل میراث فرهنگی بیان کرد: در اجرای پروژه‌ها اصفهان موفق بوده است و زمانی که بافت‌های تاریخی دیگر شهرها را مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم که از نظر طراحی و اجرا، سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اقدامات بی‌بدیل انجام می‌دهد، اما از نظر تولی‌گری بافت پیشتاز نیستیم و از کارهای نوینی که امروز در برخی شهرها انجام می‌شود جا مانده‌ایم.

میرباقری بیان کرد: مدیرکل میراث فرهنگی اقرار کرد که ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه داشتیم که ۱۰ میلیارد تومان آن جذب شد، شهرهای دیگری نیز که یک صدم ما بافت تاریخی نداشتند، بیشتر از ما در این حوزه بودجه دارند و این نشان می‌دهد در جذب بودجه کم کاری شده است.

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال هنوز نتوانسته‌ایم تصمیم قاطعی در این حوزه بگیریم، گفت: چند هفته پیش به عنوان متولی بافت حکمی از سوی شهردار اصفهان صادر شد، اما آیا کسی که امکانات کافی نداشته باشد می‌تواند مدیر خوبی باشد؟

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیش از ۹۰ درصد ساختمان‌هایی که در سال‌های اخیر در بافت تاریخی اصفهان ساخته شده است نمای همگون با این بافت ندارد، در حالی که میلیاردها تومان هزینه کرده‌اند و نمی‌توانیم از مالک بخواهیم که این نما را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: در حوزه مرمت خانه‌های تاریخی نیز از مالکان حمایت نمی‌شود، بنابراین در این خصوص باید تصمیم قاطع گرفته شود.

میرباقری بیان کرد: یکی از عواملی که موجب شده است ساکنان بافت نسبت به آن متنفر شود قانون‌های دست‌وپاگیر است، ما سبب شده‌ایم به جای اینکه مردم حامی بافت تاریخی باشند، به این فکر فرو بروند که آن را از میان بردارند.

وی با اشاره به دقیق‌سازی پهنه‌های تاریخی اصفهان گفت: پهنه واقعی تاریخی اصفهان یک‌سوم محدوده‌ای است که پیرامون آن مردم را دچار مشکل کرده‌ایم، بنابراین این دقیق‌سازی باید در اولویت قرار گیرد و با دغدغه اعضای شورا و شهرداری بتوانیم در مدت باقی‌مانده خدمت اتفاق خوبی را در این زمینه رقم بزنیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه حلقه چهارم ترافیکی گفت: قرار است آخر هفته جاری از جبهه شرقی حلقه ترافیکی بازدیدی کنیم و این بخش تحویل سازمان عمران شود تا روند آهسته کار در حلقه تسریع شود.

وی درباره روند تکمیل سالن اجلاس بیان کرد: بحث سالن اجلاس نیز نیازمند تأمین ردیف است و وعده‌هایی داده‌اند تا این اقدامات صورت گیرد، همچنین در خصوص میدان امام علی (ع) تلاش‌های زیادی شده است و امیدواریم به‌زودی مردم شاهد نتایج آن باشند.

کد خبر 769923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.