هوای قم در وضعیت خطرناک قرار گرفت

هوای شهر قم ساعتی پیش به‌دلیل وجود ریزگردها در شرایط «خطرناک» قرار گرفته است و در حال حاضر شاخص کیفیت هوا برای این شهر عدد ۳۰۴ را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، هوای شهر قم در صبح امروز _یکشنبه هفدهم تیر_ به‌دلیل وجود ریزگردها در شرایط «خطرناک» قرار گرفته و در حال حاضر شاخص کیفیت هوا برای این شهر رنگ «قهوه‌ای» و عدد ۳۰۴ را نشان می‌دهد.

بر اساس توضیحات مدیریت بحران استانداری قم، در رده‌بندی قهوه‌ای افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند، همچنین کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی شهر قم، شرایط خطرناکی برای احتمال تصادفات جاده‌ای را ایجاد کرده که ضرورت توجه رانندگان و مسافران را تشدید می‌کند.

این عدد برای ساعات ابتدایی صبح امروز است و انتظار می‌رود که در ساعات آتی و با گرم شدن هوا، شاخص کیفیت هوا بدتر از این شود.

محمدحسین بازگیر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منشأ گردوغبار روزهای اخیر را وزش بادهای شرقی و جنوبی است که موجب شده هوای شهر قم در وضعیت ناسالم و خطرناک قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته شاهد هجوم گردوغبار از سمت استان‌های اصفهان و سمنان بوده‌ایم، اضافه کرد: کانون‌های گردوغبار در این استان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

مرکز بهداشت قم نیز در اطلاعیه‌ای با اشاره به شرایط ناسالم هوای قم و پدیده گردوغبار هوا، تاکید کرد: ضروری است شهروندان گرامی برای خودمراقبتی و حفظ سلامت خود و خانواده توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از خروج غیرضروری از محل کار یا منزل اجتناب کنند.

افرادی که ناچار به کار در فضای باز شهری هستند باید ساعت کاری خود را به حداقل کاهش داده و از ماسک‌های تنفسی مناسب استفاده کنند.

کد خبر 769849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.