انجام ۵۸۶ عملیات اطفای حریق، امدادونجات در سنندج

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: طی سه ماه سال جاری، ۵۸۶ عملیات اطفای حریق و امدادونجات در سطح شهر سنندج انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری سنندج، آزاد طهماسبی اظهار کرد: در مجموع ۱۸۲ مورد عملیات اطفا حریق و ۳۸۶ مورد عملیات حوادث توسط آتش‌نشانی شهرداری سنندج در سه ماهه نخست سال جاری انجام شده است.

وی افزود: در بازه زمانی یاد شده ۱۷ مورد اماکن مسکونی، یک مورد اماکن اداری، ۱۵ مورد اماکن تجاری، پنج مکان صنعتی، یک مورد انبار، ۱۸ خودرو، ۱۲ مورد ضایعات و زباله، پنج مورد تأسیسات شهری، ۱۰۱ فضای سبز، کشاورزی و مراتع و جنگل و چهار مورد مخروبه‌ها در سطح سنندج دچار آتش‌سوزی شده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام ۳۸۶ مورد عملیات حوادث طی سال گذشته در شهر سنندج خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۹۰ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۵۰ مورد گرفتاری در آسانسور، ۲۳ مورد تصادف، ۲۷ مورد آب‌گرفتگی و سیلاب، ۳۸ مورد محبوس شدن در اماکن، پنج مورد ریزش آوار، دو مورد سقوط در چاه و ریزش چاه، سقوط از ارتفاع یک مورد، گیر کردن انگشتر ۲۲ مورد، اقدام و یا تهدید به خودکشی ۹ مورد و ۱۷ مورد سایر بوده است.

طهماسبی ادامه داد: در مجموع در حوادث مختلف ۳۵ نفر مجروح و هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه هفت نفر فوتی حوادث در سنندج بالای ۱۸ سال سن بوده است، اضافه کرد: رانندگی ۱۷ نفر در حوادث، آتش‌سوزی هشت نفر و ۱۰ مورد در سایر موارد دچار مجروحیت شده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری دو نفر براثر غرق‌شدگی و پنج نفر در اثر سایر حوادث جان خود را از دست داده‌اند.

طهماسبی به تعداد مأموریت‌ها بر حسب محدوده عملیات هم‌گریزی زد و افزود: داخل محدوده شهر ۵۶۰ مورد و خارج از محدوده هشت مورد عملیات بوده است.

وی تاکید کرد: این سازمان با آموزش‌های درون و برون سازمانی به پرسنل و شهروندان اقدامات لازم را در بالا بردن سطح کیفی و کمی دانش و آگاهی مردم در پیشگیری از حوادث انجام می‌دهد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ادامه داد: در همین راستا در مجموع ۴۳۰ نفر برابر ۵۰ ساعت در مدارس و پیش‌دبستانی‌ها، ۳۳۵ نفر برابر ۴۹ ساعت در ادارات و ارگان‌های دولتی آموزش‌های برون سازمانی آتش‌نشانی شهرداری سنندج قرار گرفته‌اند.

طهماسبی اضافه کرد: در مجموع ۱۵۹ نفر برابر ۲۰ ساعت آموزش‌های درون سازمانی در سه ماهه سال جاری انجام شده است، در مجموع ۹۲۴ نفر برابر ۱۱۹ ساعت در دوره‌های آموزشی برون و درون سازمانی شرکت کرده‌اند.

کد خبر 769848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.