قزوین به منابع اعتباری برای مقابله با خشک‌سالی نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان قزوین با اشاره به بروز خشک‌سالی‌های متوالی در استان و کمبود منابع آب گفت: استان قزوین به منابع اعتباری برای مقابله با خشک‌سالی و کمبود منابع آبی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علیرضا ابراهیمی صبح امروز _یکشنبه هفدهم تیر_ در جریان سفر یک‌روزه به استان قزوین و بازدید از شرکت آب‌وفاضلاب استان، اظهار کرد: اقتصاد آب به معنای تخصیص بهینه منابع محدود در بین نیازها است و در این زمینه شرکت آبفای قزوین عملکرد مطلوبی ارائه داده است.

وی پیشنهادهای ارائه شده از سوی مدیران و کارشناسان حوزه درآمد و خدمات مشترکان را حاوی راهکارهایی دانست که قابل برنامه‌سازی و عملیاتی کردن در سطح کشور را دارد.

داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: قیمت‌گذاری آب بر اساس هزینه تمام شده تولید، تلنگری به مصرف‌کننده برای بهینه‌سازی مصرف کالای ارزشمند آب است و برنامه‌ریزی تولیدکننده برای توسعه و اصلاح منابع تأمین و شبکه‌های توزیع آب ضرورت دارد.

وی با اشاره به بروز خشک‌سالی‌های متوالی در استان و کمبود منابع آب، تاکید کرد: استان قزوین به منابع اعتباری برای مقابله با خشکسالی و کمبود منابع آبی نیاز دارد و نقش وصولی‌های آب‌بها بر اساس تعرفه‌های قانونی برای رونق‌بخشی به فعالیت‌های شرکت بسیار مهم است.

در ادامه این نشست ناصر لامعی، معاون درآمد و خدمات مشترکان شرکت آبفای استان قزوین نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته گزارشی درباره وصولی آب‌بها و قبوض، آب بدون درآمد و هدررفت آب ارائه داد.

وی به معرفی نرم‌افزار موبایلی یارآب پرداخت و توضیحاتی در زمینه خدمات غیرحضوری شرکت آب‌وفاضلاب (CRM) و نیز UTM مورد استفاده در حوزه معاونت متبوع خود پرداخت.

به گزارش ایمنا، در پایان برنامه یادشده علیرضا ابراهیمی، رئیس گروه تعرفه اقتصاد آب و آبفای وزارت نیرو و هیئت همراه از دفتر ارتباط با مشتریان شرکت آب‌وفاضلاب استان قزوین بازدید کردند.

کد خبر 769821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.