اعزام و توزیع 90 مبلغ و مبلغه دینی در آران و بیدگل

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: در دهه نخست محرم، 90 مبلغ و مبلغه دینی از سوی این اداره به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام شدند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان اظهار داشت: در دهه نخست محرم، 90 مبلغ و مبلغه دینی از سوی این اداره به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام و توزیع شدند که 20 نفر از آنان از بانوان مبلغه حوزوی بودند.
وی  افزود: 22 نفر از مبلغان از دفتر تبلیغات قم و اصفهان توزیع شدند و 15 نفر بر اساس درخواست مبلغان از طریق سامانه اینترنتی جامع اعزام مبلغ(سجام) و مابقی به صورت خودگردان و با هماهنگی حوزه های علمیه شهرستان به هیئات مذهبی و مراکز دینی و مساجد اعزام شدند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، با اشاره به فعالیت 4 حوزه علمیه در شهرستان آران و بیدگل و 11 حوزه در منطقه کاشان و روحانی پرور بودن این منطقه افزود: در دهه نخست محرم، 11 استان کشور نیز پذیرای مبلغان اعزامی از اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل بوده‌اند.
حجت‌الاسلام مردان بیان کرد: بیشتر این اعزام ها به شهرستان های بم، کرمانشاه، ذرین دشت، بهبهان، کبودرآهنگ، دهلران، دهدشت، رفسنجان صورت گرفته است.
مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل تصریح کرد: با درخواست روحانیون برخی مساجد شهرستان برای اعزام به مناطق محروم کشور در ایام محرم، با کمبود روحانی برای اقامه نماز در برخی مساجد مواجه شدیم که با هماهنگی و همکاری حوزه های علمیه، مبلغین دینی بومی جایگزین مبلغین اعزامی شدند.
وی برگزاری گفتمان های دینی در قالب طرح همیار محرم با حضور 10 مبلغ دینی اداره تبلیغات اسلامی را از دیگر برنامه های این اداره ویژه دانش آموزان در ایام محرم دانست و اظهار داشت: در قالب این طرح، 25 گفتمان دینی با موضوع ترویج فرهنگ عاشورا در مدارس شهری و روستایی آران و بیدگل اجرا شد.
حجت الاسلام مردان، اظهار داشت: 20 روحانی طرح هجرت و مستقر اداره تبلیغات اسلامی نیز در ایام محرم در روستاها به تبلیغ و هدایت برنامه های دینی پرداختند.
وی با اعلام اینکه علاوه بر تکایا و هیئت‌ها، مجالس عزاداری در مساجد و بقاع متبرکه شهرستان هم برگزار شد، تصریح کرد: برخی هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای امامزادگان از گذشته اقدام به دعوت سخنرانان برجسته از قم می کرده‌اند که این موضوع امسال هم انجام شده و مردم علاوه بر بهره مندی از روحانیان بومی، از سخنرانان توانمند که از بیرون شهرستان دعوت شده‌اند هم استفاده می‌کنند.
حجت‌الاسلام مردان با اشاره به اینکه اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است، خاطر نشان کرد: اعزام مبلغین در دهه نخست محرم امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.
وی افزود: اقامه نماز جماعت، ایراد سخنرانی در هیئات مذهبی و مساجد، برگزاری مراسم قرائت ادعیه،  پاسخ گویی به پرسش های شرعی، برگزاری کلاس های آموزش قرآن، احکام و اخلاق اسلامی، اجرای گفتمان های دینی و اجرای برنامه های اوقات فراغت از جمله فعالیت مبلغان اعزامی در مناسبت های مختلف است.
کد خبر 209203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.