نجات ۱۴۴ نفر از خطر غرق شدگی در سواحل مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از نجات ۱۴۴ نفر از آب‌های دریای خزر این استان تا پانزدهم تیرماه سال‌جاری خبر داد.

غلامعلی فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با بیان اینکه بنا بر گزارش تجمیعی مدیریتی خدمات امداد و نجات، درمانی و پیش بیمارستانی کمیته پیشگیری و کاهش غریق طرح ساحلی ۱۴۰۳ مازندران نیروهای امدادی هلال‌احمر از ابتدای شروع طرح دریا در سواحل استان مستقر شدند، اظهار کرد: در این طرح ۱۵۸۹ نفر از نیروهای امدادی داوطلب حوزه فعالیت خود را از نهم خرداد ماه امسال در طول ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی آغاز کردند.

وی افزود: در این بازه زمانی با جانمایی مجموعاً ۷۱ محل فعالیت با سه پایگاه ثابت دریایی، ۶۴ پست سیّار و موقّت و چهار کمپ چادر سلامت، به طور روزانه به گَشت‌زنی از سواحل می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از به‌کارگیری ۸۶ پرسنل، ۱۲۲ داوطلب گشت موتوری و ۱۳۸۱ منجی غریق در اجرای این طرح خبر داد و گفت: در مجموع ۱۰۳ دستگاه ناوگان ترابری امدادی اعم از ۳۹ آمبولانس، دو موتورلانس، ۵۲ موتورسیکلت امدادی و ۱۰ خودروی کمک‌دار قابل پوشش به ارائه خدمات امدادی، درمانی، پیش بیمارستانی و اورژانسی برای کمک‌رسانی استقرار یافتند.

فخاری با بیان اینکه تاکنون ۱۸۷۱ نفر از سوی نیروهای امدادی خدمات متعدد ارائه شد، عنوان کرد: در این مدت ۱۴۴ نفر از آب دریای خزر نجات یافته و به ۱۷ نفر مصدوم با انتقال به مراکز درمانی امدادرسانی شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به ۱۷۱۰ نفر مصدوم به‌صورت خدمات حضوری نظیر تست فشار خون، تست قند خون، انجام پانسمان، فیکس و آتل بندی پرداخته شد.

کد خبر 769714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.