ثبت ۱۰۸ اثر طبیعی مازندران در آثار طبیعی کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به ثبت ۱۰۸ اثر طبیعی در سراسر استان در لیست آثار طبیعی کشور از ثبت ۵ اثر طبیعی مازندران در لیست آثار ملی کشور خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی عصر امروز_شنبه شانزدهم تیر _ در جمع خبرنگاران با اشاره به شاخص‌های برجسته مازندران از نظر آثار طبیعی و اکوسیستم‌های منحصر به فرد با قدمت تاریخی اظهار کرد: تاکنون ۱۰۸ اثر طبیعی در سراسر استان در لیست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: در ادامه روند این اقدام پنج اثر طبیعی غار باد و لک‌لک، درختان سپیدار کهنسال فرح‌آباد چالوس، آبشار خبکندی (عروس) روستای مران و دو اثر چنار گیل محله امام‌زاده سیدرضای و درختان کهنسال افرا امام‌زاده عبدالحی تنکابن در لیست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه از این پس هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آثار ثبت ملی برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ جرم محسوب شده و مرتکب، مشمول مجازات‌های قانونی می‌شود، عنوان کرد: بر اساس قوانین مرتبط با ثبت آثار، هرگونه اقدامات حفاظتی و مرمتی در آثار ثبتی با تأیید و نظارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امکان‌پذیر است.

ایزدی از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در قالب ۵۰ غرفه در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی چوبی، سفال، سرامیک، زیورآلات، حوله‌های دستبافت، مس، بافندگی سنتی، تسمه‌بافی و سوغات در بابلسر خبر داد و گفت: این شهرستان به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر در مازندران و پرترددترین نقاط استان در فصول گرم سال است و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و فضاهای سرگرمی نظیر جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برای پر کردن اوقات فراغت گردشگران و تأمین رفاه حال آنان برگزار می‌شود.

وی برگزاری این نمایشگاه‌ها را فرصتی برای آشنایی هنرمندان با مخاطبان این‌گونه آثار هنری برشمرد و یادآور شد: میزان استقبال بازدیدکنندگان و خرید این آثار هنری می‌تواند بهترین راهنمای هنرمندان برای تولید یک محصول و یا بازنگری و خلاقیت در تولید یکدست ساخته هنری باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات استان‌ها از ۱۲ لغایت ۲۴ تیر ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۴ در شهرستان بابلسر، حد فاصل پارکینگ دو و سه میزبان علاقه‌مندان است.

کد خبر 769705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.