۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
شهر قم رخت عزا به تن کرد

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از سیاه‌پوش کردن شهر و آماده‌سازی المان‌های مناسبتی در آستانه ماه‌های محرم و صفر خبر داد.

پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اقدامات سازمان ویژه ماه عزای اباعبدالله اظهار کرد: در این خصوص تعداد ۲۰ المان طوبی و ۱۰ المان ماه متناسب با ماه محرم طراحی و رنگ‌آمیزی شده که در نقاط مختلف شهر نصب شده است.

وی افزود: یکی از وظایف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم مشارکت و همکاری با بخش اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و نهادهایی است که فضاسازی محیطی را در ایام مختلف و مناسبت‌های ملی و مذهبی برعهده دارند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی ایام محرم و صفر، ویژه‌برنامه‌ها و پروژه‌هایی برای فضاسازی محیطی برای این ایام در نظر گرفته شده است و نورپردازی‌های هوشمندی در سطح شهر اجرا می‌شود، به‌نحوی که لامپ‌های سطح معابر و مناطق مختلف شهر در این ایام به رنگ قرمز درمی‌آید.

جوادیان تصریح کرد: سازمان سیما، منظر و و فضای سبز شهری شهرداری قم در سایر ایام ماه محرم همکاری‌های ویژه‌ای با مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری خواهد داشت که برگزاری مراسم عزاداری در بوستان‌های مهم شهری از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: ۲۵ بیرق دوطرفه یا دوبل شش متری در میادین و معابر مختلف شهر همچنین ۱۵ پایه بیرق دوطرفه چهار متری در میدان آستانه نصب شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم عنوان کرد: هم زمان با ماه محرم و صفر تغییر نورپردازی‌های مختلف شهر را نیز در دستور کار داریم.

جوادیان گفت: همزمان با آغاز آئین سیاه‌پوشی شهر توسط مدیریت شهری قم، تقدیم و اهدای پرچم به کسبه با محوریت فروشگاه‌های اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و همین‌طور فضاسازی مقابل ساختمان شهرداری محل برگزاری آئین سیاه‌پوشی انجام شده است.

کد خبر 769581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.