توصیه‌های ترافیکی پلیس به رانندگان و دسته‌های عزاداری در ماه محرم

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، توصیه‌هایی برای رانندگی ایمن ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی‌اصغر شریفی ضمن تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم و فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: در این ایام عزاداران تا پاسی از شب بیرون هستند و بیشتر تردد مردم، در شب هنگام اتفاق می‌افتد، بنابراین رانندگان قبل از حرکت، از سالم بودن چراغ‌های خودرو خود اطمینان حاصل کنند، همچنین چندین بار تاکید شده که اگر سامانه روشنایی خودرو خراب باشد، این امر جز نقص فنی محسوب می‌شود و طبق جدول تخلفات حادثه ساز نیز به راننده نمره منفی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: از آنجایی که عزاداران امام حسین (ع) لباس تیره بر تن دارند و کمتر در معرض دید رانندگان قرار می‌گیرند، رانندگان باید دقت بیشتری داشته باشند و با چراغ روشن رانندگی کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه دقت و صبوری لازمه رانندگی در این ایام است، تصریح کرد: رانندگان با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و برای رسیدن به مقصد عجله نکنند، همچنین زمان سفرهای خود را مدیریت کنند که کمتر شاهد گره‌های ترافیکی باشیم.

شریفی ادامه داد: رانندگان خودروهای خود را در امکان امن و صحیح مانند پارکینگ‌ها پارک و از توقف در اطراف حسینه‌ها، مساجد، هیئت‌ها و تکیه‌ها خودداری کنند.

وی درباره دسته‌های عزاداری اظهار کرد: در این ایام که دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها تردد می‌کنند و در این دسته‌ها نیز بیشتر کودکان و نوجوانان حضور دارند به رانندگان توصیه می‌کنیم مراقب کودکان باشند تا شاهد اتفاقات ناگوار در این ایام خاص نباشیم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به ازدیاد تردد موتورسیکلت‌ها در مراسم‌های عزاداری گفت: در این ایام، شاهد هستیم که موتورسیکلت سواران بیشترین رفت و آمد را به تکایا و هیئت‌ها دارند، به همین جهت از این افراد نیز درخواست می‌کنیم شرایط سایر کاربران ترافیک را مدنظر قرار دهند و از سرعت و سبقت خودداری کنند.

شریفی افزود: از موتورسواران درخواست می‌کنیم قبل از شروع حرکت، از سالم بودن چراغ‌های وسیله نقلیه خود اطمینان پیدا کنند، زیرا بدون چراغ روشن، موتورسواران از دید خودروها پنهان می‌مانند.

کد خبر 769579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.