خرید تضمینی گندم به ۶.۳ میلیون تن رسید/ پرداخت ۵۲.۶ هزار میلیارد تومان پول گندم‌کاران

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: ۶.۳ میلیون تن گندم تاکنون از کشاورزان خرید تضمینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سهراب سهرابی اظهار کرد: بر اساس گزارش سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران (سیفا)، میزان خرید تضمینی گندم تا پایان روز جمعه، پانزدهم تیر به ۶.۳ میلیون تن و ارزش گندم خریداری شده معادل ۱۱۱ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: تاکنون ۵۲.۶ هزار میلیارد تومان معادل ۴۷ درصد از پول گندم‌کاران پرداخت شده است و پیگیری‌های لازم برای پرداخت سایر مطالبات ادامه دارد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را به ترتیب مربوط به استان‌های خوزستان با ۱.۶۲۰ میلیون تن، گلستان ۱.۰۴۸ هزار تن، فارس ۷۲۵ هزار تن، کرمانشاه ۴۳۲ هزار تن، خراسان رضوی ۳۷۵ هزار تن و ایلام با ۳۳۲ هزار تن عنوان کرد.

سهرابی با بیان این که میزان خرید تضمینی سال گذشته در همین تاریخ ۵.۷۴۱ میلیون تن بوده است، گفت: این میزان خرید در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۶۲ هزار تن معادل ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: میزان خرید مشابه در سال ۱۴۰۱ نیز به میزان ۴.۴۵۹ میلیون تن و میزان افزایش خرید معادل ۱.۸۴۴ میلیون تن بوده که معادل ۴۱ درصد رشد داشته است، همچنین میزان خرید مشابه در سال زراعی ۱۴۰۰ به میزان ۳.۴۲۲ میلیون تن و میزان افزایش ۲.۸۸۰ میلیون تن بوده که رشد ۸۴ درصدی را نشان می‌دهد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی توفیق‌های به دست آمده را مرهون لطف و عنایت خداوند متعال و نتیجه مساعدت، تلاش‌ها و اقدامات فنی و اجرایی مجموعه مدیران، کارشناسان، محققان و کشاورزان در سطوح ملی، استانی، شهرستانی و مراکز خدمات دانست و آن را ستود.

کد خبر 769552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.