شرمساری دوباره پاریس برای ادعای برپایی المپیک سبز

برنامه المپیک ۲۰۲۴ پاریس پیش از گرم شدن بی‌سابقه گرما این بود که دهکده المپیک بدون داشتن دستگاه‌های تهویه، هوای خنکی را برای ورزشکاران تامین کند، اما بسیاری از هیئت‌ها آسایش تیم‌های خود را در اولویت قرار دادند و ۲۵۰۰ دستگاه خنک‌کننده را سفارش دادند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در فوریه ۲۰۲۳، شهردار پاریس آن ایلداگو اعلام کرد که دهکده المپیک هیچ دستگاه تهویه مطبوعی نخواهد داشت تا تعهد پایتخت فرانسه را برای سازماندهی پایدارترین المپیک تاریخ مدرن تأیید کند، اما پس از آن دمای بالای تابستان نشان داد ایده‌ای که در فوریه به نظر می‌رسید قابل اجرا باشد، ممکن است در ماه‌های جولای و آگوست انجام نشود.

شرمساری دوباره پاریس برای ادعای برپایی المپیک سبز

نتیجه این شد که بسیاری از هیئت‌ها اعلام کردند، قصد دارند کولر گازی سیار خود را به‌منظور اطمینان از آسایش و رفاه ورزشکاران خود در طول بازی‌ها بیاورند و همین امر یک احساس شرمساری برای برگزارکنندگان ایجاد کرد.

دیروز، آگوستین تران ون چاو، معاون دهکده المپیک تأیید کرد که در ساختمان‌های میزبان ورزشکاران، دستگاه‌های تهویه مطبوع (AC) نصب می‌شود، دهکده المپیک اعلام کرد که کاتالوگی برای هیئت‌ها برای خرید کولر تهیه کرده است و در حال حاضر نزدیک به ۲۵۰۰ دستگاه از کمیته برگزاری بازی‌ها سفارش داده شده است.

شکست «تهویه مطبوع صفر»، نه‌تنها بر میزبانان پاریسی، بلکه در هیئت‌هایی که نمی‌توانستند ایده تطبیق با واقعیتی را تصور کنند که AC در آن حضور ندارد، بازتاب بدی دارد.

نکته خیره‌کننده این است هیئت‌هایی که از این موضوع شکایت کردند و تهدید کردند که واحدهای AC خود را خواهند آورد، همه از کشورهای غربی همچون کانادا، ایتالیا، ایالات متحده، بریتانیا، دانمارک، استرالیا، آلمان و یونان بودند؛ جوامعی با اهداف پایدار که مورد حمایت برگزارکنندگان بازی‌های المپیک بودند.

این امر نشان می‌دهد که سازمان‌دهندگان پاریسی در انتقال مزایای طراحی ساختمان‌ها نتوانستند درست نشان دهند که با طراحی‌های ساختمان‌های جدید در تابستان نیازی به تهویه مطبوع نیست.

نتیجه در حال حاضر این است که بازی‌ها کمتر از آنچه در نظر گرفته شده بود سبز خواهند بود، زیرا کولرهای اضافی می‌توانند بر تقاضای انرژی در طول تابستان تأثیر منفی بگذارند.

شرمساری دوباره پاریس برای ادعای برپایی المپیک سبز

کد خبر 769550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.