دمای اهواز بازهم به ۵۰ درجه رسید / بارش‌های تابستانه ادامه دارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش بیشینه دمای هوای اهواز به ۵۰ درجه سانتی‌گراد و تداوم بارش‌های تابستانه در بعضی مناطق کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: شنبه و یکشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، تهران و البرز، در ارتفاعات کرمان و هرمزگان، بعضی نقاط فارس و جنوب یزد، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل، ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، تهران، البرز و سمنان، همچنین در ارتفاعات کرمان و هرمزگان و بعضی نقاط فارس، افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست‌.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه علاوه‌بر نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، تهران، البرز و سمنان، در ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان و بعضی نقاط فارس، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه در بعضی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، بعضی مناطق گیلان و مازندران، ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، البرز، تهران، سمنان و گلستان، همچنین در ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و شرق فارس، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بعضی مناطق مرکزی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، گاهی وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا انتظار می‌رود؛ امروز تنگه هرمز و دریای عمان، یکشنبه و دوشنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با افزایش رطوبت و شرجی با بیشینه دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا کمی ابری و وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، غبار محلی، از بعدازظهر وزش باد شدید و گردوخاک با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا قسمتی ابری، غبار محلی، از بعدازظهر وزش باد شدید و گردوخاک با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 769513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.