تعدادی از اعضای شعب اخذ رأی در گیلان عزل شدند

رئیس بازرسی انتخابات استان گیلان گفت: تاکنون بر اساس گزارش های مردمی و پایش منطقه ای، حدود ۲۴ گزارش داشتیم که با برخی خاطیان برخورد شده است و در این راستا چندین اعضای شعب اخذ رأی عزل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، موسی کاظمی امشب _جمعه پانزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان، اظهار کرد: هیئت بازرسی استان گیلان ۲۷۸ بازرس، ۱۷ رئیس بازرسی در ۲۶۸۸ شعبه اخذ رأی دارد.

وی افزود: در دور دوم انتخابات به دلیل اهمیت موضوع روز گذشته ۲۹ حکم بازرس ویژه برای مدیران و معتمدین جهت تسهیل در امور انتخابات شده است.

رئیس بازرسی استان گیلان با بیان اینکه بازرسان ویژه در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها حضور دارند و فرآیند را راهبری می‌کنند، خاطرنشان کرد: هیئت بازرسی وظیفه بررسی حسن عملکرد ستاد انتخابات استان را برعهده داشته و بر روند فرآیندهای انتخاباتی نظارت دارد.

کاظمی با بیان اینکه تقریباً به ازای هر ۱۰ صندوق یک بازرس داریم که از معاونان فرماندار انتخاب شده‌اند، خاطرنشان کرد: هیئت بازرسی علاوه بر اینکه گزارش تخلفات احتمالی در شعب را بررسی می‌کند، به پیگیری گزارش‌های مردمی واصله در اطراف شعب هم می‌پردازد. تصریح کرد: تاکنون بر اساس گزارش‌های مردمی و پایش منطقه‌ای حدود ۲۴ گزارش داشتیم که با برخی خاطیان برخورد شد و حتی تعدادی از اعضای شعب به دلیل جانبداری از کاندیدا عزل شدند.

وی گفت: به صورت مستمر با تمام بازرسان در سطح استان در تماس هستیم، علاوه بر این گزارش‌های تلفنی، پیامکی و مطالبی که در فضای مجازی ارسال شده را مورد رصد و پیگیری قرار گرفتند؛ این جابجایی‌ها در راستای ایجاد بستر مناسب برای حفظ و صیانت از آرای مردم و رعایت قوانین انتخابات است.

وی با اشاره برخی تخلفات انتخاباتی در اطراف شعب اخذ رأی اضافه کرد: تعدادی از افراد در اطراف شعب اخذ رأی اقدام به توزیع پوستر تبلیغاتی کرده بودند شناسایی و موارد کشف شده امحا شد.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان گیلان با تاکید بر اینکه تمام هیئت‌های اجرایی انتخابات زیر ذره‌بین هیئت بازرسی هستند، تاکید کرد: همه عوامل در کمال صداقت وظایف خود را دنبال می‌کنند، یکی از موارد مورد تاکید از ابتدای کار و ثبت نام بازرسان، پرهیز از سوگیری یا جانبداری له یا علیه نامزدهای انتخاباتی است که جرم محسوب و با فرد خاطی برخورد می‌شود.

کد خبر 769463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.